fredag 23 augusti 2013

Som Forrest Gump

Idag hände det! Jag sprang 5,5 km minsann - och det kändes riktigt bra!!
 
Målet var att klara 5 km innan den 31:e augusti, och det klarade jag med en hel veckas marginal. 5 km klarade jag ju också med god marginal :).

Planen för dagen var 4,5 km, men när jag så befann mig där ute i spåret så bara flöt det på. Jag sprang och sprang och sprang. Som Forrest Gump liksom... Och när jag kom i "mål" var jag varken svim- eller kräkfärdig. Mycket märkligt!!


Behöver jag säga att jag är SÅ nöjd med mig själv? Knappast...
Tänk att jag lyckades. Men det är som mina pojkar brukar säga till mig;

"-Du kan mamma, du måste bara tro på det själv"...

Så sant! Kloka pojkar de där båda. Hoppas ni alla får en fin helg. Det verkar i alla fall som vädergudarna är på vår sida. Själv skall jag tillbringa helgen i ÖP-hallen i Ystad. Handbollscup väntar...

                            /Lotta
 

12 kommentarer:

  1. Grattis till att du har uppnått ditt mål och en vecka tidigare dessutom! Det var verkligen bra jobbat :-)

    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  2. Förstår precis din känsla!! Jag har provat att springa 2-3 gånger nu. Några 5,5 km är det verkligen inte, men som mest 1,5 km i ett sträck. Kan ju tyckas futtigt, men jag är SÅ glad att JAG klarade det! Trodde jag aaldrig!!
    Bra jobbat, go girl!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Men så duktig du är!!! Heja dig!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  4. Duktiga duktiga du!
    Klart att du ska vara nöjd med dig själv. Stolt som fan,ska du vara :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Inte svim- och kräkfärdig?! Men jag har sett på friidrotts VM och de gör sånt typ hela tiden...
    Grattis!

    SvaraRadera
  6. Jag är också väldigt imponerad! Att du satte ett (högt) mål och nådde det!
    Kul att ha följt din Forrest Gump resa!
    Keep up the good work!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, jag är imponerad!!! :-)
    Springa har aldrig varit min grej, så jag är imponerad över de som fixar det.
    sv:
    Ja, proppar på konserter har jag redan använt sen ett antal år tillbaka. Dock inte i ungdomens år och det är väl en del av betalningen jag får göra nu... :-/

    SvaraRadera
  8. WOW!
    Vad du gör det bra! Jag önskar jag kunde springa...men jag vet ju inte att jag inte kan, jag har ju aldrig försökt. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Grymt Lotta! Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Hurra Hurra vad duktig du är, bra jobbat. Kram

    SvaraRadera
  11. Heja dig Lotta! Bra jobbat och Forrest Gump han är nog allt bra att ha med sig då man är ute och springer. ;)

    Tro på dig själv Lotta, du kan så mycket mer än du tror!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera