onsdag 14 augusti 2013

Som en ekorre


Över en natt bara vände det. Den varma, tryckande luften vek undan och lämnade plats för betydligt kyligare luft.

Jag kände det i måndags när jag var ute och sprang min sedvanliga runda, det där lilla "nypet" i näsan och lungor. Precis som om att luften jag girigt drog in hade antagit en helt annan formula. Men just då tänkte jag att det kan inte vara så. Inte så redan och så plötsligt. Men den håller i sig, den där luften som har så mycket höst i sig. Klar, blåsig och kylig. Och jag bara älskar den!

Hösten är verkligen "min" årstid. Vår och sommar i all sin ära - jag sätter stort värde även på dessa årstider. Vintern är inte min bästa vän. Men hösten, den är verkligen min grej. Oavsett om den visar sig med strålande sol och hög, klar luft, eller om den bjuder på blåst och svarta moln. Färgerna och dofterna, dova och mättade. Underbart!

Ett stort lugn, och en önskan om att krypa in i mitt lilla bo sprider sig i min kropp och mitt sinne. Samtidigt som kreativiteten bubblar och det kliar i fingrarna... Så många projekt som tar form i mitt huvud.

Så just nu är jag som en ekorre. Jag samlar och samlar. Papper, snören, askar, garner, tyger, pärlor, prismor... Det finns en fantastisk andrahandsmarknad för mycket av dessa grejor. Idag köpte jag fina prismor på en loppissida på FB till en billig peng. Lycklig blir jag när jag hittar fina saker som jag har användning för :).

Mina skatter förvarar jag vanligtvis i lådor, men nu har jag även fixat ett skåp som har blivit ett ett riktigt smycke i vårt sovrum.


I detta skåp förvarar jag mina "bra och ha" saker, eller "lite allt möjligt" saker.




 
Det jag har i mitt skåp är bara toppen av ett isberg... Ojoj vad det finns grejer i mina Lattjolajban-lådor kan ni tro :)!

Men jag har tjuvstartat, inte riktigt kunnat hålla fingrarna i styr. Virkgarnet i de härliga färgerna har redan fallit offer för mina händer...





                        Ha det riktigt gott!
                              /Lotta

6 kommentarer:

  1. Jag ääälskar bra att ha grejer...har källaren och vinden och garaget fyllda med sådana!! :)

    Och jag är INGEN höstmänniska!! Nä, vår och sommar ska det vara, då mår jag som bäst! Hösten tycker jag är mest deprimerande, mörk och vemodig. Vinter kan väl va skönt. Ett litet tag. Men så som vi haft det nu ett tag...DET är min grej det!! ;)

    SvaraRadera
  2. Äntligen en jämlike!! Jag älskar hösten och mår så bra då! Sitta inne och mysa, titta ut och höra den mäktiga vinden skaka om i träden. Eller en solig dag men underbar, härligt hög luft att andas in!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Bra att ha men samtidigt ett vackert blickfång! Vilken söt väska det blev. Själv föredrar jag sommaren helt klart!

    Kram

    SvaraRadera
  4. J Ö S S E S vilken underbar väska! himmel vilken läckerbit. Vad duktig du är :)

    Tack för din rara kommentar inne hos mig! Kul att hitta hit!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Åh vad fint organiserat du har! Jag har en scrapbookinghörna med lite av allt, men där är det kaos... Tyvärr. Du får komma till mig och organisera lite!
    Usch ja, det är höst nu. Hösten är vacker men höst och vinter är så långa och det är deprimerande. :(

    SvaraRadera
  6. Bravo Lotta, håller helt med! Heja hösten å brahasaker :-) Kram Maria

    SvaraRadera