måndag 19 augusti 2013

Liten blir stor

Ikväll bloggar jag ifrån vår lägenhet i Ystad som de närmaste två åren ska bli i alla fall äldste sonens boende. Kanske den yngre också hamnar här nästa år när det är dags för honom att börja gymnasiet. Vem vet?


Jag hoppas så innerligt att han ska trivas här i sin lilla lya. Jag kan lova - hade jag haft en sådan lya när jag var sjutton år hade jag absolut varit lycklig, lycklig, lycklig! (Men jag var ganska lycklig även utan lägenhet när jag var sjutton...)

 

Svart och vitt vill han ha. Och INTE "mamma-möblerat". För er som undrar vad det är fick jag följande förklaring;
"- Ja, inte en massa ljus och sånt skit i alla fall..."


Men den uppmärksamme ser på bilden här ovanför vad jag har lyckats smyga in på köksbordet :)...


I morgon flyttar datorn hit, och då gör även sonen det. Förhoppningsvis hittar han hem någon helg ibland. Jag får väl locka med god mat om inte annat.

Men tänk vad tiden går fort. Liten blir stor och ska ta klivet ut i vuxenlivet. Jag är så glad att jag har möjligheten att få vara med mina söner även denna resa, om än lite i bakgrunden. 
Det är med så mycket stolthet och kärlek i bröstet jag ser dessa underbara små barn nu blomma ut och bli fina unga män. Mina pojkar, mitt allt!

                          Go´kväll på er!
                             /Lotta
 

5 kommentarer:

  1. Ser ut att vara en riktigt mysig lägenhet.
    klart att kommer att trivas där. Och men ljus på bordet...pricken över i:et, alltså ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men gud vad häftigt med en egen lägenhet i så unga år! Det är nog alla tonåringars dröm. Haha! Hur kan det komma sig att han flyttar? Är det för att slippa pendla eller?

    SvaraRadera
  3. Ser hur mysigt ut som helst så där kommer han säkert att trivas galant! Visst blir telningarna stora fort. Knappt att man som förälder hinner med...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas sonen kommer att trivas bra i nya lyan, visst vill man vara med på ett hörn även när de flyttat hem ifrån .

    Kram

    SvaraRadera
  5. God mat och tvättmaskin brukar ha dragningskraft ;)
    Sonen har nog inget emot att ha en liten, liten påminnelse om mamma på köksbordet..

    Själv hade jag en liten etta på 20 kvm när jag var sjutton och flyttade till stora staden.
    Det var världens finaste och jag var världens lyckligaste!

    SvaraRadera