torsdag 15 augusti 2013

Black Jewel

Tisdagens inlägg om de mystiska hallonen satte visst lite fart på er läsare. Många förslag har trillat in, alltifrån mullbär till björnbär och en hel massa däremellan.  Tack för alla förslag!

Men nope! Det är verkligen hallon, men svarta sådana. Jag googlade på svarta hallon( tack för den idén Znogge- själv tänkte jag inte så långt). Då visar det sig att det finns svarta hallon som finns i USA och Kanada, men som är väldigt sällsynta i Sverige och Europa.

Beskrivningen av färg, smak och växtsätt stämmer precis in på min buske. Alltså har jag en väldigt exotisk liten invånare i min trädgård. "Black Jewel" - den svarta juvelen...

"Black Jewel"
En FB vän gav förslaget att ha visning av denna raritet nästa år. Hur inbjudan ska se ut? 

"Kom och kolla på min exotiska buske" :)...

                        Go´kväll till er alla!
                               /Lotta

 

6 kommentarer:

  1. Roligt att veta vad det är och extra kul att det inte är en "dussinvara"!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!
    Jo, den inbjudan skulle vara lyckad! ;)

    Spännande med svarta hallon.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ps. glömde: I min video var det bara lokala förmågor från Ö-vikstrakten, som jag alla känner. Så om du kommer på besök hit upp kan du få träffa "kändisar"! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kanske läge att satsa stort på en odling??? ;-)
    sv:
    Hehehe
    Nu kan du kolla in vad det var. :-)

    SvaraRadera
  5. Hahaha...den inbjudan lockar säkert många :)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. MEN var är min kommentar???
    Och nu minns jag inte vad jag skrev heller... :(

    SvaraRadera