måndag 24 februari 2014

Snart är det dags...


Idag har jag tillbringat några timmar i lilla butiken. Det är snart dags att öppna för säsongen, och sedan kommer det att vara öppet "föralltidförevigt" :). Med andra ord så kommer det inte att vara säsongsstängt något mer, eftersom MaKalösa Trädgårdar ska bli en året runt butik från och med nästa måndag.


Jag har putsat och fejat, och fyllt på tomma hyllor. Dels med lite nytt i sortimentet, men även med en hel del "kändisar".
Nytt är bland annat att jag plockat in lite mer ekologiska kryddor, såsom tex lökpulver och vitlökspulver. (Lök är ju som bekant tämligen hårt besprutat vid konventionell odling).


Även bland hydrolaterna har det kommit en ny bekantskap, nämligen ekologisk eucalyptus. Kan tänka mig att denna kan vara fin att använda i parfymer. Sådär lite lagom frisk och fräsch i sig själv.



Förutom att lägga till grejor har jag även plockat bort en del. "Fengshuiat" som Karin kallade det när jag röjde ut.
Alla "rester" från Brunnshälsans gamla butik som fick följa med vid flytten har plockats bort. Smycken, kort, vetevärmare och annat "skrafs" är nu borta. Kvar är själen och hjärtat av min verksamhet, och jag kände mig så lätt i sinnet när jag lastade ut de saker som inte skulle vara kvar i bilen.

Nu återstår bara en sak att "fengshuia" bort - företagsnamnet...
Av två anledningar vill jag byta namn. Dels så stämmer det inte alls in på verksamheten längre, och dels så känner jag att det ger mig tung negativ energi. Ni som följt mig här på bloggen ett tag vet att jag inte var så varsam med mig själv och min energi, och jag tog alltså slut helt och hållet. 2012 och 2013 vill jag helst inte tänka på. Den nedåtgående spiral som virvlade snabbare och snabbare och sög mig djupare och djupare är för mig så starkt förknippad med företagets namn, och därför ska det bort.

Vilket namn? Så fort det är färdigt och registrerat är ni de första som ska få veta :)!


Nu väntar två jobbnätter för min del. Jag är inte helt i form. Känns som det "står" något i kroppen. Lite halsont, småhosta och en sjuk värk i kroppen just nu. Förhoppningsvis blir det inte mer av det...

Ha en fin kväll!

/Lotta


 

1 kommentar:

  1. Men? Ska du öppna en butik igen?
    Roligt i så fall :)
    Ta det nu varsamt och var rädd om dig så du "håller" ♥
    Kram

    SvaraRadera