söndag 9 februari 2014

Bloggbabbel och superfrukost

Mycket nattjobb = mindre bloggande. 
Så har det varit nu några veckor, men så får det vara ibland. Det har till och med varit så att jag inte ens har haft datorn igång vissa dagar, vilket jag tror kan vara bra det med.

Men bloggberoende som jag är tittar jag troget in hos mina bloggvänner nästan dagligen, men via min telefon istället. Jag gillar att se vad de har för sig, och vad de väljer att dela med sig av. Det är det som är lite kul med bloggandet - att det känns nästan som om man "känner" människor som man ibland inte ens har ett ansikte på. 
Nackdelen med att göra bloggbesök via telefonen är att jag tycker att det är mycket joxigare att lämna kommentarer, och lämnar därför mitt besök obemärkt. Lite trist är det, för som bloggare är det kul med den där feedbacken och responsen på vad man skrivit.

Dagens inlägg var inte tänkt att handla om bloggande, utan om min frukost idag - chiagröt. 


Chiagröt

En nyhet för mig det där med chiafrön. Jag har läst om det och så, men aldrig smakat det. 
Strax innan jag säsongsstängde butiken i december tog jag in dessa frön i butikens sortiment, och tycker därför att det kan vara lämpligt att testa på hur de smakar.

Jag valde att göra sk chiagröt som test. I går kväll lade jag två matskedar chiafrön i blöt i 2dl sojamjölk. Detta fick sedan stå i kylen och svälla över natten, och innan servering blandade jag ner lite mixad mango. 

Hur det smakade? Det var gott - smakade mango. Själva chiafröna smakade ingenting, men det var de som gav konsistens till gröten, och den kan man väl säga var lite ovan. Lite som att äta innehållet i en passionsfrukt, fast med pyttesmå frön i mängder. Men känslan i munnen var densamma. Och jag måste få säga att det var väldigt mättande!

Ha en fortsatt bra kväll!

/Lotta




4 kommentarer:

  1. Det lät spännande med dessa frön. Jag har aldrig hört talas om dem.

    Visst blir det lite av ett trevligt behov att titta in till sina bloggvänner.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har heller aldrig hört talas om chiafrön.
    Så allmänbildande det är att titta in till sina bloggvänner ;)
    Kram och gonatt!

    SvaraRadera
  3. Som du säger är det skoj att få respons på det man skriver i bloggen. Men jag är också en ganska "bra" smygläsare.
    Jag läser betydligt fler än jag kommenterar i.
    Jag har, till min förvåning, upptäckt att detta forum är ett utmärkt sätt att få nya vänner.
    Är man singel, heltidsarbetande och i mogen ålder finns det inte så många sätt för detta.
    Vi hörs och (kanske) ses!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen något helt nytt för mig! Har varken sett eller hört talas om dem. Förmodar att du kokte gröten eller...

    Kram

    SvaraRadera