tisdag 4 februari 2014

Gissa vad jag ska göra i vår?

Jag fick en härlig "godispåse" häromdagen. En påse fylld med små skatter som kommer att hålla mig sysselsatt från tidig vår till sen höst :)...


En himla massa fröer, både till sånt som är ätbart, väldoftande och vackert för ögat. Så himla glad jag blev!
Men jag känner att det kan bli lite trångt i odlingsbäddarna, så jag föreslog mannen lite jobb i att fixa mer odlingsytor, men se där stötte jag på patrull! Icke sa nicke!!

Vis av förra årets misstag med 24 salladsplantor SAMTIDIGT är det kanske så att jag ska nöja mig med väldigt få av varje istället... Och så har jag ju en massa krukor jag kan så luktärt och ringblomma i - funkar utmärkt det med.


Idag skiner solen från en klarblå himmel, och det kan nästan anas pytte pytte lite vår i luften. Snön som kom förra veckan är nästan borta, och jag är nöjd och glad över det. Det går åt rätt håll!

Ha en fortsatt fin tisdag!

/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar