söndag 16 februari 2014

Rakt upp och ner


Degens bild är tagen vid vår ytterdörr, så där rakt upp och ner för en timme sedan. Vilket välkomnande man får här hemma hos oss...

Men ibland är det så livet är, fjärran från styling och homestaging. Idag är det lite så jag känner mig oxå - trött och ostylad efter en minst sagt hård arbetsnatt och lite för få sovtimmar idag. Och ännu en natt väntar...


Så i väntan på sol, värme och sömn så får vi vara lite tilltufsade, både jag och vår entré :).

Veckan som kommer betyder sportlov här i Skåne. Äldste sonen är i Åre och åker skidor, och yngsten har aviserat "kontorsjobb" hela veckan. (Kontoret = datorn...) Han ska i väg och åka skidor om 14 dagar istället.
Själv har jag lyxat till det med att ta en semesternatt, och jobbar lite mindre än vad som var tänkt från början. Gott!
Då kanske det kan bli lite ordning på yttertrappan ;)??

Ha en fin kväll!

/Lotta 
 

11 kommentarer:

  1. det är ju så verkligheten är, lite tilltufsad och ostylad, det är det som kallas livet och visst är det härligt att inte allt är perfekt och stöpt i en form. Kramen

    SvaraRadera
  2. Då hinner du säkert få ordning på yttertrappan! Skönt att ha lite ledighet att se fram emot :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gick av mina nattpass i morse och känner mig ungefär som vädret. Grå och trist ;)
    Kul för sonen att åka till Åre! Här har sonen och vännerna kommit hem. Alla intakta! Även skidor och min bil, haha
    Kram

    Sv: Grabbarna, skidorna och bilen är hemma. Intakta, tack och lov ;) Du får vänta ett tag till innan du har din son hemma. Och visst är det ju så att det känns tryggare när vuxna är med.

    SvaraRadera
  4. Oj, blev lite dubbelt där. Skyller på mossigheten i huvudet efter för få timmars sömn. Du vet ju hur det är... :)

    SvaraRadera
  5. Kontorsjobb hela veckan låter spännande. ;) Jag hoppas kunna ändra på den termen här hemma under veckan, annars får jag väl tvinga ut dem. Lite kul ska vi allt göra.
    Ps. Det låter som du har en förståndig man som rapporterar viktiga saker. Han låter precis som jag. .;)

    SvaraRadera
  6. En tilltufsad tillvaro är helt ok ibland. Vi kan inte alltid styla varken oss själva, eller vår entré. ;-)
    sv:
    Ja, hon är en duktig elev till sin mamma och det känns bra att vara vän till familjen och få smaka på utvecklingen. ;-)
    Jodå, frun är riktigt duktig och jag är en riktig gentleman som bär hennes "börda". ;-)

    SvaraRadera
  7. Jag tycker hela vintern har man känt sig tilltuffsad...man har liksom inte haft orken till att fixa.
    Men det kommer väl tider till det också.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Semester betyder ju att inget göra. Så du får nog be nån annan fixa yttertrappan ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Mellan arbetspassen är det inte mycket med mig... Och det hinns ju inte med så mycket heller eftersom passen är så långa. Men men, det finns ju lediga dagar med. ;)

    SvaraRadera
  10. Om det är nån tröst kan jag berätta att min kolonitäppa inte
    alls ser ut som jag lämnade den i höstas.....
    Hårt jobb väntar!
    Ta nu hand om dig på alla sätt och vis!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Åh, vad härligt! Jag vill OXÅ åka skiiidor!!
    Visst var ni iväg, hela familjen? Var det förra året? Inget som gav mersmak?

    Kram Miss Juni

    SvaraRadera