torsdag 31 oktober 2013

Höstlovstripp

De bästa!

Just hemkommen och "landad" i soffan efter en riktigt rolig och härlig dag tillsammans med sönerna och lilla mamsen. 
Helsingör var målet för dagens lilla roadtrip. 

Denna mysiga lilla stad som det är så många år sedan jag besökte. Inte sådär jättemycket som var förändrat. Några nya affärer som tillkommit, och andra som hade försvunnit - men på det hela taget väldigt mycket "som förr".

Som alltid kan man få en rejäl skopa inspiration till både det ena och det andra, men jag hade förutsatt mig att hålla hårt i börsen. Men att titta kostar ju inget, eller hur?

Lite härlig höstinspiration

Någon enstaka julklapp blev inhandlad, och så givetvis lite öl och vin.

Något jag är väldigt konfunderad över är alla dessa små affärer som är väldigt "smala" i sitt utbud, typ grönsaksaffärer, köttaffärer, ostaffärer, det fanns en partyaffär med mängder av olika ballonger och tillbehör till fest, en liten affär med bara kristaller och rökelse osv. 
Jag förstår inte hur man lyckas driva dessa, och sälja så mycket att man kan tjäna sitt levebröd på det. Jo kanske kött, ost och spritaffärerna, men inte annars.
Hade aldrig funkat i Sverige iallafall! Men vad är det som skiljer? Skatterna? Försäkringarna? Egenavgifterna? Hyrorna?
Ja, man kan ju verkligen undra...
Men mysigt är det iallafall :)! 

Osså lite julfeeling
Annars har veckan försvunnit i ett huj. Arbete i helgen som gick, keramikkurs i tisdags, jobb i lilla butiken igår, sista workshopen för säsongen igår kväll. 
Och så väntar jobbhelg i morgon igen...

                           Ha det gott!
                                                                 /Lotta

2 kommentarer:

  1. Det hade INTE funkat i tröga Hörby byhåla heller, kan jag lova!!
    Men visst ÄR Helsingör mysigt!!! Jag älskar att strosa omkring där!! Kram å go helg!!

    SvaraRadera
  2. Visst är Helsingör mysigt men det var en evighet sedan jag var där. Men nu när yngsta dottern bor i Helsingborg så är det snart läge för ett besök :-)

    SvaraRadera