fredag 11 oktober 2013

Lyckopiller

På Friskis & Svettis här i Simrishamn har vi ett riktigt lyckopiller.

Det är vår spinninginstruktör Marie, som troget förgyller våra fredagar vecka efter vecka. Hon har sån glädje och sån entusiasm hela passet igenom, och musiken är hon helt suverän på att välja ut.
Hur trött och seg man än känner sig innan, så lämnar man alltid passet pigg, glad, svettig och rejält endorfin-kickad. Precis som det ska vara efter ett pass av fysisk aktivitet!

Så nu sitter jag här, nöjd och glad, och med endorfiner som nog fortfarande åker lite rundor. Väl uppvärmd inför tio timmars gatlopp i sjukhusets korridorer. 
Helgen blir nog bra, trots jobb. S kommer hem redan i morgon. Mannen och L ska åka till Lund imorgon och kolla på gymnasieskola, och L är så taggad inför detta :). Och många av mina sålda grejor från igår har lämnat huset, och fler kommer att lämna i helgen. Lättnad...

        Ha en fin fredagskväll och en riktigt härlig helg!
                            /Lotta 

8 kommentarer:

  1. Ah, jobbhelg... din stackare! Jag är ledig denna helgen och njuter för fullt. Hoppas nästa helg blir mer chillad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir den nog, för då är jag ledig :).

      Radera
  2. Härligt att känna endorfinkicken!

    Ha en fin helg, trots jobb.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir nästan lite "rusig" av endorfinerna...

      Radera
  3. Härligt att hitta en grej som man älskar.
    Själv har jag inte hittat MIN grej än. Men snart...snart ska jag börja att simma :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det spelar inte så stor roll vad det är man gör -bara man har kul!

      Radera
  4. Tänk så viktigt det är att det är rätt person som leder ett pass.
    Din L vill "fly" Simrishamn för gymnasiet. Min L funderar på att söka till Simrishamn. Hon är en riktig teaterapa. Annars surrar det omkring en massa tankar om valet just nu. De problemen hade inte vår äldsta dotter. Hon tvekade aldrig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min L vill absolut inte gå i Simrishamn. Han vill gå teknikprogram, gärna med spelinriktning, och då är det Lund eller Kristianstad som är närmast.

      Radera