torsdag 3 oktober 2013

Husliga Helga

Husliga Helga - det har varit mitt andra namn idag.

Äppelkaka - GOTT!!

Tvättat, dammat, dammsugit, handlat, varit hos doktorn med yngste sonen (iofs inte så husligt kanske), bakat och lagat mat. Och nu strax en natts jobb. Men en ack så god natt, det är en extra natt. Och extra natt = extra pengar :).

Kvällens middag; bakad sötpotatis med räkröra

Fredag imorgon - inte helt fel det! Det blir fredag "på riktigt" för mig. Jag har inte tillbringat en endaste fredag hemma sedan i augusti. Och det bästa av allt - jag är ledig HELA helgen.

Inte ens någon handbollstur blir det. Äldste sonen har ingen match, och yngsten skadade ett muskelfäste under en idrottslektion igår. Trist, men doktorn ordinerade honom vila och antiinflammatoriska tabletter. Han är precis som jag, vill helst inte ta någon medicin alls, men ibland har nöden ingen lag.

Så för min del blir det minimalt med sömn på förmiddagen, sen ännu en tur till Lund på eftermiddagen, och förhoppningsvis ett spinningpass på det. Sen tror jag att middag och ett glas vin är vad som orkas med. Men vi får väl se...

                          Ha det gott!
                            /Lotta


5 kommentarer:

  1. Förstår inte varför man går till doktorn och inte till sjukgymnasten när man skadat sig på en idrottslektion????

    SvaraRadera
  2. Därför att det hade knakat till rejält när det hände, och han har sedan haft svårt att röra armen. Spricka/fraktur? tack och lov var det inte det! Sjukgymnast om 14 dagar om det inte ger med sig av sig själv...

    SvaraRadera
  3. Låter som du kommer att få en lugn och skön helg.
    Det tänkte jag också ha :)
    Tusen tack för proverna. Nu ska jag snusa på dom, en dag i taget :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ojoj, här var det fullt ös! Nåt säger mig att du kommer att sova gott sen.... :)

    Parfymerna har kommit! Väntar dock liiite med att öppna dem, har precis kommit hem från en jobbnatt och tänkte sova och duscha innan öppningsceremonin. Spännande

    SvaraRadera
  5. Härligt med ledig helg!

    Ser att de andra har fått sina parfymprover men jag fick ett brev från posten att jag hade ett brev att läsa ut. För lite frankering! ;)
    Kan det vara det som ligger och väntar?
    Jag får hämta ut det på måndag.

    Kram

    SvaraRadera