torsdag 24 oktober 2013

Välbehövligt!

Idag har jag varit på massage. Så himla välbehövligt!!


Kroppshälsans mysiga behandlingsrum

Det är nästan ett halvår sedan jag senast tog en massagebehandling, så gissa vilket skick rygg och nacke var i??
Från att ha gått på behandling en gång i månaden de sista 10 åren, så är det ju att chocka kroppen när den inte får sin månatliga massageomgång. Men när jag jobbade som massör själv var det alldeles nödvändigt att själv ta massage, annars fixade jag inte jobbet. Det sliter oerhört på kroppen att själv stå och "knåda" dag ut och dag in. 

Så "knudig" (= skånska för knutig) är väl det ord som ger mest rättvisa åt beskrivningen av ryggen.
Men efter en timme hos Mikaela på Kroppshälsan känns det genast lite mjukare och följsammare :).


Sen måste jag erkänna att jag älskar att krypa in en mysig miljö med härliga dofter, levande ljus och härlig musik. 
Det fanns ju en gång när jag befann mig i detta dagligen, och tillslut varken kände eller uppskattade jag det. Men idag fick jag tillbaka lite av den där "gamla" känslan. Det där lilla suget i magen... Så någonstans långt där inne finns faktiskt den "gamla", engagerade och glödande Lotta. Det trodde jag inte...

Nu lite allmänt slappande framför TV:n - imorgon fredag och ledig dag :).

                         Ha det gott alla!
                                                              /Lotta

1 kommentar:

  1. Vilket behagligt sätt att smygstarta ledigheten med!

    SvaraRadera