onsdag 2 oktober 2013

Export

Mina armar doftar som ett SPA här nu i kväll!
Jag har jobbat i min lilla butik idag, och passade då på att koka lite bivaxlotioner och blanda samman härliga kroppsoljor.

Bivaxlotion på gång...
Och då är det armarna som får agera som testpiloter när man ska känna hur dofterna på produkterna blir. Men inte mig emot - det luktar så gott, så gott.

Härligt "godis" för kropp och sinne
Som ni vet så är jag inne i lite av ett "parfym-stim", och idag har det även blivit lite sådan tillverkning. En flaska som beställdes förra veckan, och en flaska till en kund som droppade in i butiken idag. Verkligen kul!


Och som om detta inte skulle vara nog så har det även gått iväg parfym på export! Tre kuvert har ikväll påbörjat sin resa norrut; ett till norra Skåne och två upp till Norrland.


Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot att få höra deras utlåtanden. Jag vet att det här med eteriska oljor inte uppfattas med samma förtjusning av alla (fattar förstås inte varför...), men de allra flesta brukar gilla det.

En sammanfattning av dagen kan göras väldigt kort: BRA! 
Det räcker så väl med en endaste kund som är intresserad och uttrycker sin uppskattning över min lilla verksamhet för att jag ska känna att jag är på banan igen, och att arbetet med att sprida kunskap om vilka alternativ det finns för att bevara vår jord och skona Moder Natur aldrig får glömmas eller gömmas.

Till sist - jag måste bara visa en liten kille som jag förälskat mig i idag. Mitt under lunchen möttes våra blickar...


...fast han blundar förstås. Vilken fin Buddha, med den lilla fasta ljusskålen. Han finns ännu inte här hemma, men på min önskelista :).

                      Ha en fin onsdagskväll!
                                                                      /Lotta

4 kommentarer:

  1. Jag ser med spänning fram emot att testa dina parfymer! Jag tror mig kunna gissa vem som ska få det där översta brevet med.... så många personer kan ju inte bo där uppe i norr. Hahaha! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, Diana. Vi är inte så många här uppe i norr; syster och jag kanske... ;)

      Radera
  2. Ah, så spännande! Inte visste jag att du gjorde eteriska oljor?:-) Får nog ta en tur till din llla butik nästa gång jag far mot Ystad!
    Vilken mysig verksamhet du verkar ha!!

    Buddan var jättefin:-)

    Ha en fin torsdag!

    Kram Cecce

    SvaraRadera