onsdag 16 oktober 2013

Nästan som julafton

Igår fortsatte jag leva "la dolce vita" - det var ju en TT (toppentisdag). Keramikkurs, middag med S och yoga.

Jag är fortsatt förlorad i det här med keramiken - känslan av att hantera leran med mina händer. Förra veckan provade jag för första gången på att dreja. Hur kan något som ser så enkelt ut vara så in i baljans svårt?? Men jag ska lära mig det! Så är det bara.

Tisdagens middagar tillsammans med S i hans lägenhet. Lite mysig vardagssamvaro där vi avhandlar vad som känns viktigt för just denna stund.

Yogan. Mitt livselixir. Så härligt att få ge sig denna stund av fullständig närvaro i mysig miljö. Att andas, och andas djupt och mycket. Det gör mig till en bättre människa.

Fina presenter!
 
Idag har jag jobbat i min lilla butik hela dagen. Nästan som julafton har det varit. Fem kartonger som skulle packas upp väntade på mig när jag kom. Förvisso är det ju jag själv som beställt innehållet - men ändå! Det är så härligt att känns dofterna och se de vackra förpackningarna som teer och choklad finns i.

Hyllor fyllda med bara det bästa :)


En hel del nyheter blev det faktiskt. Fina presentburkar med Pukka-teer, några nya smaker på te både från Pukka och Clipper, RAW kakao, "vanlig" ekologisk kakao, buljongpulver utan socker och jäst, härlig naturlig sötlakrits och två nya sorters choklad från Seed&Beans.
Sedan blev det ett kärt återseende av de ekologiska rostade kokosflingorna som har varit slut hos leverantören så himla länge.


Kärlek! Helt naturlig lakrits
 
Tänk att det kan ta en hel dag att "pilla" med detta... Att packa upp, prismärka och ställa snyggt. Ännu en gång kan jag inte låta bli att fundera över hur jag hann med det innan. Då när jag hade salongsjobbet också att sköta. Det är kanske så att jag inte kan vara/är lika snabb längre? Men på något vis så känns detta mer rätt. Att det liksom är så här det ska vara.

Härlig mix av Pukkas 3 i 1 teer

Mörk choklad med hallon o kokos, vit choklad med citron o vallmofrön

"Gamla" favoriter tillbaka - chilichoklad och mök nougat
Ena halvan av butiken :)
Nu blir det en mugg te här hemma i fåtöljen, sedan bär det vidare till nästa jobb. Tio timmars nattjobb väntar...

            Ha en fin onsdagskväll - snart är det helg :)!
                                                                     /Lotta

9 kommentarer:

  1. Så trevligt det ser ut i din lilla butik! Packa upp sådana saker måste vara rena nöjet :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en mysig liten hörna jag har. Med en himla massa godsaker :)...

      Radera
  2. Så fint du ser ut att ha fått det - i din lilla hörna - Lotta!
    Och så härligt det låter med dina tisdagar!! Underbart att att sådana små guldstunder att se fram emot!

    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, efter ungefär 100 omflyttningar i skåp och hyllor så har det blivit riktigt bra. Väääldigt lite plats, men det var så jag ville ha det - lättare för mig att begränsa mig då...

      Radera
  3. Så kul att packa upp allt det nya till butiken! :-)
    sv:
    Javisst är det gött att sitta inomhus när det är regn och rusk på utsidan. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är precis som jag skrev - lite som julafton :).

      Radera
  4. Dina tisdagar låter härliga Lotta och att du har funnit din passion i keramiken råder det ingen tvekan om. Och du... det där med drejningen har du snart fått kläm på. :)

    Så fint du har det i din butik och vilken julafton att plocka upp nya varor. Jag tror allt att jag får ta mig en sväng inom din lilla butik en dag. :)

    Ha en fin onsdag kära Lotta!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta!
      Ja, mina tisdagar är riktiga tycka om-dagar. Tänk vilken lyx jag har skaffat mig :).
      Det där med drejning är verkligen en utmaning...
      Du är så välkommen till min butik! Hör av dig lite innan så kan vi kanske träffas för en fika också om du skulle vilja det.

      Radera
  5. Åh! Jag bara MÅSTE till din butik:-)!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera