fredag 18 oktober 2013

Tack gode...

Ja, tack min gode skapare för att den hemska huvudvärken äntligen har tackat för sig. 
Den förlamande känslan över högra ansiktshalvan avklingade vid tvåtiden i natt, men övrig huvudvärk satt kvar. Helt ovillig att lämna min kropp.
Vaknade vid middagstid med samma smärta. Inte kul alls. 

Som tur är så är ju veckodagen fredag, och fredag innebär som bekant spinningpass sådär lite senare på eftermiddagen. 
Förra fredagens inlägg handlade om vår spinningledare Marie som fick titeln lyckopiller. Denna fredagen kan hon lägga titeln huvudvärkspiller till sitt CV :). Huvudvärken "häck väck våt fläck" som häxan Mara i "Trolltider" skulle sagt.

Tänk vad lite fysisk aktivitet kan göra för små vardagsmirakel! En timmes träning (ja, inte helt bekvämt den första halvtimmen) räckte för att jaga bort denna hemska "hjälm" av smärta som jag så ofrivilligt fick skruda mig i igår. Fantastiskt!
Och tänk så mycket syntetiska medikamenter med kilometerlånga listor av biverkningar som konsumeras årligen. Inte konstigt att folk mår dåligt...

Nej, lite jävlar anamma och egenansvar är vad jag efterlyser! Fyll på med bra energi, både fysisk och mental. Rör på dig! Välj inte alltid den snabbaste och för ögonblicket enklaste vägen. Och framför allt - ha kul! Då tror jag att man kommer långt helt utan syntetisk inverkan.

Så - nog om detta. Fredagens lilla moralpredikan är klar och vi kan virvla vidare in i helgen...


Själv välkomnar jag en ledig helg. Har precis ätit god mat och avnjutit ett gott vin. Tror minsann att jag ska "döda" Tallinn-likören oxå... (Finns en liten skvätt kvar sedan sommarens förlustelser). 
I morgon har jag ett stort projekt på gång... Mer om det om ni tittar in här då :).

Hoppas ni alla har en riktigt härlig fredagskväll där ute i stugorna. Och förresten! Har ni sett att jag passerat 20.000 besökare?? Så glad jag blir!

                             /Lotta

 

7 kommentarer:

  1. Då hoppas jag att huvudvärken dragit för gott och att helgen blir behaglig! Skulle jag tränat med efterverkningarna av migrän hade resultatet blivit ett annat tyvärr :-(

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag också.
      Ja, det där med träning vid huvudvärk är lite gambling, men för mig brukar det för det mesta bli bra.

      Radera
  2. Grattis till dina 20.000!!! :-) Jag hade statistik kopplad på min sida genom bloggtoppen och det var kul att se antalet besökare dag för dag och vecka för vecka. Men så kollapsade Bloggtoppen pga av Hackers, så nu har jag ingen som helst aning om hur många besökare jag haft.
    sv:
    Hahaha Road Rage mamma, UNDERBART!!! :-D
    Tackar! Ja, hon är ju en underbar kvinna, så det är ju klart att jag måste ge henne en ordentlig hyllning. :-)

    Trevlig helg! (Igen.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, det är lite kul att se dag för dag hur många som tittar in. Men sen ibland kan man undra när det varierar mellan 100 och 130 från en dag till en annan...

      Radera
  3. Skönt att huvudvärken gick över! Fast träna med huvudvärk, nja... det hade jag nog inte gjort. Men det är jag som kommer på alla ursäkter. :)
    Grattis till de många besökarna!

    SvaraRadera
  4. Dumma huvudvärk!
    Skönt att den är väck!
    Fast ärligt talat så skulle jag nog ta den enkla vägen genom att stoppa i mig värktabletter och sängen. Träna skulle jag INTE göra...då heller ;)
    Trevlig helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Så skönt att huvudvärken släppt.
    Jag blir tyngdålig när jag har ont i huvudet, mår illa.

    Grattis till alla besökare!

    Kram

    SvaraRadera