måndag 1 juli 2013

Generös

Förra sommaren berättade jag att jag har en liten rymling i min trädgård. Denna lille rymmare håller på att bli riktigt stor! Och ju större ju mer generös visar det sig...


Den lilla smultronplantan som "rymde" från en kruka och bosatte sig en meter längre bort - precis vid ingången till vårt lilla växthus. Där ville den bo och verka, och i år har jag plockat ett par händer fulla med de godaste smultron man kan tänka sig.


Jag kan inte riktigt förstå hur den så villigt kan växa där. Det finns ingen jord under, utan mest en massa dräneringsgrus och stenmjöl. Men den har väl en liten deva som fixar och donar , och ger de förutsättningar som behövs för en liten smultronplanta...


Här hemma fortgår yngste sonens LAN i uterummet. Äldste sonen har inte hörts så mycket av. Inte mer än två ord i ett SMS i går kväll; "Jag lever :)"... Jag svarade honom; "Det glädjer mig...". 

Och mannen är fortfarande i Tallinn.
Han kommer hem i morgon, men vi missar varandra - det är dags för nästa utbildningstillfälle för mig. (ÄNTLIGEN!!).
I vanlig ordning längtar jag dit, efter platsen, människorna, djuren, maten, samtalen, skratten...

Så nu blir det lite bloggpaus igen. Men jag är "tebaks" senast på måndag, och då hoppas jag att jag kan skriva att vi äntligen har fått sommar och värme! 

                  Tills dess - ha det så himla gott! 
                                /Lotta
 
 

3 kommentarer:

  1. Jag har ett smultronställe på framsidan,i rhododendron rabatten. Hur den har kommit dit,vet jag inte. Men jag gråter inte för det. Smultron är ju såå gott.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Skulle vilja ha fler plantor. Jag håller tummarna för att det kanske kan bli fler "rymmare" i min trädgård :)!

      Radera