söndag 30 juni 2013

Vart tog den vägen?

Ja, det kan man minsann undra. Vart tog den vägen den där sommaren?? Dagens väder bjöd 11 grader och ösregn! Tämligen kyligt för att vara den siste juni...

Mallorcabrännan är ett minne blott, eftersom möjligheterna att underhålla den har lyst med sin frånvaro. Men jag njuter av min frihet! Finns inget väder i världen som kan rubba den känslan just nu.

I övrigt denna regntunga söndag då? Jag har varit i Ystad och vinkat av äldste sonen som tillsammans med sitt handbollslag, IFK Ystad P-96, har styrt kosan mot Barcelona där de ska spendera den närmaste veckan med att spela cup. Förhoppningsvis hinner de med en del annat kul också...

IFK Ystads fina 96:e pågar på väg till Barcelona...

Här hemma har uterummet invaderats av sex femtonåriga herrar som skall ha ett "vecko-LAN". 
För er som inte är invigda så betyder det att de har kånkat sina datorer med sig hit, kopplat ihop dessa, och nu ska spela dator hela natten (och dagen, och natten, och dagen...)
Detta händer lite då och då, men att de ska LANa en hel vecka - det har aldrig hänt innan. Men en del regler har upprättats, framför allt beträffande sömn och hygien... Det brukar nämligen inte lukta hallon efter en natts LAN. Rap, fis, armsvett och chips i salig blandning... 
Så villkoret är att man tvättar sig, att alla nätter veckan inte får vara  hela spelnätter, och att man ser till att äta mer än chips, pizza och godis. Skall bli intressant och se hur länge de "gider"... Jag oddsade på tre dygn, men sonen fasthåller att de lätt fixar en vecka. 
På tisdag åker jag på kurs, och är inte hemma igen förrän på söndag - så det blir väl lagom för att se vraken lämna huset :).

Så ikväll har jag gjort 24 flaskor bivaxlotion till ackompanjemang av en kör av målbrottsröster, istället för den vanliga softa musiken jag brukar lyssna till när jag skapar hudvård. Men det blev hur bra som helst i alla fall :)...

                            Allt gott!
                             /Lotta



 

2 kommentarer:

  1. I går hade vi det jättevarmt. Men solen kom inte fram förrän vid tre snåret.
    Och jag har bara två veckor kvar av semestern. NU får solen och värmen visa sig i veckor två :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig! Må den lysa över HELA vårt avlånga land varje dag resten av sommaren!! Kan det kanske hjälpa om man skakar loss i en redig soldans :)?
    Värt att testa - det kan ju inte bli sämre i alla fall...

    SvaraRadera