torsdag 18 juli 2013

Min dag som marknadsknalle

Då har man gjort sin första dag som marknadsknalle. Upp tidigt som attans och iväg för att hämta Lavendelkioskens Carina och hennes fina grejor.

Bilen blev välfylld man man väl lugnt säga...



 Hej och hå! Iväg mot marknaden for vi. Men inte så långt. Efter ett par kilometer hände något mindre kul...




PUNKTERING!! Kl 07.16, mitt ute på den skånska landsbygden. 

Tack alla högre makter för att jag har lyckan att ha de absolut bästa föräldrar man kan tänka sig!
Mamma ryckte ut som första trupp med sin bil. Allt lastades om till hennes bil och vi kunde fortsätta vår tur. Pappa kom som nästa trupp med sin bil och bytte däcket, och sedan tog de hem min bil. Pussar och kramar och all kärlek i världen till er mamma och pappa!

Nästan en timme försenade var vi i alla fall på plats :).



Hur det gick? Tja, det hade varit synd att beskylla marknadsbesökarna för att vara de mest hugade spekulanterna. Vad timpenningen skulle bli var vi rörande överens om att INTE räkna ut. Med andra ord - nu är vi en erfarenhet rikare, men gör inte om det.

Och jisses vad jag är trött nu - hör hur sängen kallar. Jag hoppas på en fin dag i morgon, med joggingtur innan frukost. Och sen kommer mannen hem efter att ha varit bortrest ännu en vecka :)...

                            Ha det gott! 
                              /Lotta

                           

12 kommentarer:

  1. Men nu är det i alla fall en erfarenhet rikare. Eller två, rättare sagt. Punkteringen får vi ju inte glömma ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så synd att inte allt ert slit gav bättre utdelning. Men hade ni inte gjort det hade ni inte vetat!
    Punktering!?!?!? Vågar knappt säga det högt, vilken mardröm. (peppar peppar ta i trä)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, med tanke på antalet besökare på marknaden hade man verkligen önskat lite bättre utdelning. Men nu vet vi det - inte dit fler gånger.

      Radera
  3. Alla erfarenheter är bra erfarenheter, även de dåliga. :-)
    sv:
    Ja, det är viktigt att kunna ta det lugnt, men inte alltid så lätt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instämmer, men det är lätt att bli lite negativ innan man hunnit tänka om...

      Radera
  4. Så trist att det inte gick bättre! JAG uppskattar i alla fall sådana stånd ni hade mycket, mycket mer än allt annat krafs!
    Hade jag haft möjlighet att åka dit, då hade jag handlat av er - det lovar jag! :)

    SvaraRadera
  5. Men fy, vilken börja på dagen. Punktering och jag skulle bara vända om och gå hemåt!

    Sv. japp! Och du ska bara vet hur välkommen du är hit till Norrland! Jag lovar; vi har mer än surströmming att erbjuda. ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan lova att det var ingen höjdare med punka! Tur man har unga och friska föräldrar :).

      Radera
  6. Men vad trist att det inte gick bra med försäljningen! Jag trodde folk skrek efter saker som var lite udda... Med udda menar jag nåt annat än t-shirts, bälten, väskor ect ect.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix, tyvärr ville folk bara ha godis, mobiltelefonskal och en massa annat tjafs...

      Radera