torsdag 11 juli 2013

Kroppens förfall

Gårdagens yogapass har precis som jag förutspått satt sina spår. Det är ganska stramt både här och där. 

Gårdagens "hundar", många nog att fylla en hel kennel skulle inte kunna upprepas i dag. Inte ens en endaste liten valp... (För er som undrar; "hunden" är en yogaposition där man står med både händer och fötter i mattan, och rumpan rätt upp i luften - och såna gjorde vi MÅNGA).


När jag lagt mig i går kväll hade jag en toppenidé (tyckte jag just då i alla fall). Jag skulle skjutsa mannen till tåget tidigt i morse, och min goda idé bestod i att istället för att krypa till kojs igen efter att ha avlämnat honom, skulle jag ge mig ut Bäckan och springa/gå en runda. 
Klockan kvart i sex i morse framstod denna idé INTE lika briljant längre.

Med värkande muskler och trötta ögon kröp jag tillbaks ner under täcket igen och somnade vackert om. Så mycket blev det med den träningen... Men håll med om att tanken var god :)! 

Kroppens förfall fick fortsätta ytterligare en dag, men inte längre. Idag har jag nämligen varit på Friskis o Svettis och storshoppat. Ett träningskort vars till sönerna, och ett träningskort till mig själv. 
Ett gigantiskt hål i börsen blev det vill jag lova! Men nu jäklar är det dags att jaga kroppens förfall på flykten - tid har jag ju, så att skylla på tidsbrist går inte. Blir det inget av träning så handlar det bara om ren och skär lättja från min sida.

Så i morgon, då minsann - då ska det röras på fläsket! Och nu måste jag nu eftersom jag bloggat om det...

                          Gó natt alles!
                              /Lotta

11 kommentarer:

  1. I bland får man sina snilleblixtar på kvällen men någonting händer under natten. När man vaknar så är de inte så bra längre.... ;)
    Men en god tanke dock!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men åhhhhhhh så roligt att få tala med dej irl på telefonen!
    Det var otur att jag inte kunde vara med er på er trevliga träff men du, vi ses en annan gång!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att få prata med dig oxå - även om du kanske inte förstod språket riktigt :)... Absolut ses vi en annan gång!

      Kram!

      Radera
  3. Jag imponeras av din beslutsamhet och att du tar tag i saker och ting Lotta. Heja dig! Och så hoppas jag att kroppen känns bättre nu?

    Ha en fin helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. TaDu vet - ibland bara måste man... Beträffande kroppen är den inte glad på mig just nu, har förfärlig träningsvärk, men det är ju övergående.
      En fin helg till dig oxå!

      Kram!

      Radera
  4. Heja dej!
    Jag har köpt såna där träningskort flera gånger genom åren...men se´n har ändå latmasken tagit över! Vill inte ens spekulera i hur många tusentals kronor jag lagt ut på...ingenting!

    Men du klarar det! Såklart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har också haft en del kort med väldig hög träningskostnad per gång jag använt det. Men just nu är jag för snål för att bara låta det bränna inne :).

      Kram!

      Radera
  5. gjorde du det då? jag tyckte att du mest satt. men som vi skrattade! det är ju också en sort träning ;)
    tusen tack för i går. sååååååå otroligt roligt att träffa dig IRL.
    tack för att du kom.
    kram ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamensan Camilla! Jag var ute och sprang i går morse, men träningsvärken jag har i magen idag måste ha med skrattandet att göra. Verkligen kul att få träffa er alla!

      Kram!

      Radera
  6. Tack själv! Så överraskad jag blev över att se dig där:-)) Bilder kommer på bloggen i kväll nån gång!

    Aha! Då kanske vi ses i kväll då:-)!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli spännande att få se dina bilder :). Verkligen kul att ses IRL!

      Kram!

      Radera