onsdag 10 juli 2013

Morgonyoga

Maria i "pose"

Jag hade rätt igår när jag trodde att det skulle bli en bra dag idag. 

Den inleddes med ett yogapass på stranden. En väninna till mig går och utbildar sig till yogalärare inom viryayogan, och hon behövde "övningsobjekt". När det gäller yoga är jag ett villigt objekt. Just denna yogaform hade jag inte provat innan. Den var fysisk vill jag lova!! Jag har mest ägnat mig åt kundalini och yinyoga, och de är väl båda lite mer åt det andliga hållet, inte så intensivt fysiska...

Passet avslutas...

Och mitt sjätte sinne (läs mina ben, armar och rygg) säger mig att jag kommer att ha en astronomisk träningsvärk imorgon.

Men en sådan start på dagen skulle jag kunna tänka mig ofta. Så härligt att utföra ett träningspass ett par meter från Östersjöns salta vatten, med vinden och vågorna som enda musik.

Alldeles vid strandkanten...

Resten av dagen fortsatte i samma härliga anda trots att vädergudarna helt plötsligt bestämde sig för att göra helt om, och slå till pausknappen när det gäller sommarvädret.

Jag har två favoritmostrar, och idag fyller den ena av dem 65 år, så det blev lite firande av henne med gott att äta. Jag hade gjort en fin korg till henne med "himmagjorda" godsaker för både mage och hud. Väldigt uppskattad av jubilaren tror jag :).
Samtidigt blev det en massa lek och bus med mina små älsklingsprinsessor - "fasters favoriter", som också var på besök. Men det tar på krafterna att hålla jämna steg med två treåriga damer!

Och nu sitter jag härmed datorn i famnen och en pälsklädd liten vän som ständigt pockar på uppmärksamhet. Små bestämda buffar på mina ben med en mjuk liten nos. 
Mannen och äldste sonen är på rockkonsert i Malmö - Iron Maiden. Yngsten sitter där han brukar - vid datorn. Morden i Midsommer står på programmet för min del nu...

                  Ha en fin kväll i blåsten :)!
                              /Lotta

4 kommentarer:

  1. Jag har aldrig testat yoga. Men jag har en kollega som pysslat mycket med sånt som försöker övertala mig till att testa.
    Men jag och träning... nja. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du borde testa. Det är kul!
      Du var ju bra på "G" med jogging - du har inspirerat mig till att snart börja med det ;)...

      Radera
  2. Viryayoga heter det, annars var det rätt! Läs mer på www.viryayoga.se :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry! Inte lätt att minnas allt... Men mitt misstag är tillrättat!

      Radera