lördag 20 juli 2013

Sommardagar (och kvällar)


Helt underbar är vår sommar just nu. Soligt, varmt och skönt! Sitter just nu på uteplatsen, och det är 23 grader varmt fast klockan är halv tio på kvällen. Jag njuter och försöker verkligen ta dagarna som de kommer.

Igår blev det inte någon tid för bloggande. Dagen gick en flygande fläng. 
Började med en joggingtur i skogen (jajamensan, ni läste rätt!). Den tredje på en vecka faktiskt. Känns riktigt bra att ge sig ut på morgonen och väcka kroppen så lagom brutalt. 
Sedan följde lite jobb, efterdyningarna från marknaden. Allt det som inte blev sålt skulle packas upp och ställas ut i butiken, bord skulle återlämnas till föräldrarna och lite annat pyssel. Återigen - ICKE att jag kommer att stå på någon sådan marknad fler gånger. Kanske någon form av hantverksmarknad kan bli aktuellt istället.

Så mot kväll till kom maken äntligen hem! Jag har varit gräsänka nästan en hel månad nu, vi har bara träffats någon enstaka dag, så det var så härligt att få hem honom igen :). Lite gott grillat med familjen, och sen en cykeltur in till stan för att lyssna på "Pedalens Pågar". En besvikelse - de hade mest en massa pauser...
Men i gengäld så träffade vi på vänner som vi hade trevligt tillsammans med.


Dagen idag har mest spenderats "by the pool". En del örtpyssel har det förstås blivit.

All myntan som hamnade på tork förra veckan är nu klar och paketerad i burkar. Lavendeln blommar som bäst nu, och en hel del har hamnat i olivolja, där den får "gosa till sig" ett par månader. Kommer att bli en himmelsk salva av den till vintern"! Och så har jag ju mina ringblommor som bara blommar och blommar. Dagens skörd hamnade i torken.

Ha nu en riktigt härlig lördagskväll, och framför allt njut av vår svenska sommar!

                            /Lotta


6 kommentarer:

  1. Jag är så fruktansvärt avundsjuk på er som har värme och får vara ledig.
    Här blåser det höstvindar och i går regnade det hela dagen. Och gradantalet är inte många :(
    Och jobba...det gör jag...
    Jag kommer nog ner till Skåne igen ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker absolut att du ska komma till Skåne igen. Idag har vi haft 31 grader varmt och strålande solsken :).

      Radera
  2. "Lagom brutalt" att väcka kroppen med en joggingtur!?!? Tror minsann du har gått och blivit biten av flugan!!
    Fördelen med dessa varma, härliga dagar är att man knappt orkar göra nåt fysiskt (förutom din jogging) man nästan tvingas sitta och titta på när ogräset mm växer.
    Härligt att få hem "gubben" igen
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att jag blivit biten av flugan :). Men idag var det på gränsen till för varmt att springa fast det var tidigt på dagen. Har ägnat mig åt "finlir" resten av dagen...

      Radera
  3. Låter som härligt lata (ja, förutom joggingen då...) & lediga dagar.
    Synd att du blev så "bränd" som marknadsknalle! Jag älskar´t!! Tycker det är dö´skoj!
    Utan mannen i en månad?! Herregud, det skulle jag aaaldrig klara!! Skönt han hittat hem igen! ;)
    Kram, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska testa någon hantverksmarknad oxå innan jag ger upp helt.

      Radera