tisdag 30 juli 2013

Bland kanelbullar och parfym


Dagen idag inleddes med regn, vilket gjorde att det inte blev någon joggingtur för mig. Förvisso blev det sol och vackert i eftermiddags, men då var jag fullt upptagen med en massa andra projekt. 
Det är lite så jag funkar - ska jag motionera ska det gärna vara medibums på morgonen, för sedan har jag så mycket annat för mig så det blir liksom inte av med någon motion.

Sviterna efter salongens stängning håller i här hemma. Jag har alldeles på tok för mycket saker som ännu inte har funnit "sin" plats här hemma, eller för den delen i någon annans hem. Och jag flyttar lådor och kassar fram och tillbaka, fram och tillbaka... 
Så RÖJ är fortfarande det som gäller.

Men mellan röjar-attackerna hinner jag med lite roligheter också :).
Dagens väder lockade till bullbak, och det blev en omgång kanel- och kardemummabullar till herrarnas förtjusning. Alltid roligt att kunna göra andra glada!

Och så nu i kväll lite parfymtillverkning. Moster har lagt in en beställning, och den fixades. Doftar underbart!!


Sedan blev det även en annan sort, Rockrose parfym.
Min vän och mentor, Lena Losciale, har nu startat sin blogg där hon skriver om Moder Jords fantastiska gåvor, och idag hade hon delat med sig av ett recept på en parfym gjord med Klipproshydrolat som bas. Detta var jag inte sen till att testa! Receptet hittar du här.


Resultatet blev en mjuk, fin och kvinnlig parfym med väldigt sensuell touch. Och som vanligt blir jag alldeles lycklig när jag får umgås och arbeta med dessa fantastiska oljor. Verkligen välbefinnande på flaska! Och just sorten som jag använder, Hermitage Oils, är helt ut över det vanliga. Vilken renhet, klarhet och energi!! 


I morgon är jag på MaKalösa Trädgårdar och arbetar hela dagen. Där kommer jag att ha med mig denna nya parfym, och även en del andra. För er som är i Simrishamn - välkomna in och prova på dessa underbara dofter. Låt dig inspireras och förföras...

                                           Ha en fin tisdagskväll!
                            /Lotta
                                                      

13 kommentarer:

  1. Härligt det låter!!
    Både med kanelbullar - och parfym! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är härligt - både med bullar och parfym :)...

      Radera
  2. Hoppas att det blir en lyckad och bra dag i morgon. Nästan så att man kan ana en ljuv doft hit...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, synd att du inte bor närmre. men det kan väl bli vid något annat tillfälle. En doft-bloggträff kanske ;)?

      Radera
  3. Jag har blivit en mästare på att göra absolut ingenting. Knappt ens glädja andra....
    Jag skyller på vädret som tar all kraft ifrån mig.
    Obs att jag inte klagar på det - tror faktiskt att det fortfarande finns de som njuter av hettan.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att du glädjer andra genom att bara finnas till :).
      Och var du tacksam över färdigheten att göra ingenting, det är minsann inte många som klarar av det.

      Kram!

      Radera
  4. Vad fräckt med egna parfymer! Du borde starta en webshop med sånt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så kul att göra parfymer. Men det där med webshop är inte min grej - lär hellre ut till andra hur man ska göra...

      Radera
  5. Låter spännande att tillverka sin egen parfym. fortsatt fin onsdag och kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är väldigt kreativt att skapa dofter :).

      Radera
  6. Bullbak, parfymtillverkning OCH röj!!! Du har verkligen många bollar i luften samtidigt. :-)
    sv:
    Ja, nu finns summeringen av turnén uppe på bloggen. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag i ett nötskal - 100 grejer på gång samtidigt...

      Radera
  7. Spännande dofter, läckra bullar och Lavendelchoklad. Här frestar du oss läsare. Det är klart att man måste få ha lite roligt mellan "städ-varven".

    SvaraRadera