söndag 14 juli 2013

Gyllene var ordet!

Gårdagskvällen var verkligen gyllene ur flera perspektiv. 

Mannen, yngste sonen, mamma och jag begav oss till Malmö för restaurangbesök och Gyllene Tider konsert. Sonen fick välja restaurang, och det blev i vanlig ordning Jensens :) - båda killarna älskar att äta där, och det brukar vara deras förstahandsval.

En "fitnesskyckling" senare, och mätt som en övergödd orm gav vi oss iväg till gamla stadion för att lyssna-, sjunga- och dansa till Gyllene Tider. 

Gyllene Tider




Den svenska sommaren visade sig från sin allra bästa sida, alldeles ljummen, och med en kvällssol som spred ett gyllene skimmer över stadion.
 
Och vilken konsert! Nästan enbart "gamla örhängen" - precis vad jag ville höra (och även resten av publiken). Tror att det var nog bara  musikkritikern för en av våra dagstidningar som inte ville ha det så, eftersom denne bara delade ut tre getingar med motivationen att de bara körde med "säkra kort".

Jag tycker att det är riktigt häftigt att vi står där, tre generationer sida vid sida, och dansar och sjunger med i texterna så att vi var alldeles stumma i benen och hesa i halsen när vi åkte hem.

Rösten och öronen har inte riktigt återhämtat sig än, men det var det värt (fast nästa konsert jag går på får bli öronproppar på igen - klarar visst inta att vara utan).

Dagen idag har bjudit på inomhusväder. Jag har pysslat med förberedelser inför torsdagens marknad; gjort sojavaxljus, "doftpuckar" och örtsalt. 
Örterna som är på tork börjar bli färdiga, och en hel del har hamnat i burkar för förvaring i väntan på vintern. Just nu använder jag nästan uteslutande färska örter - det gäller att passa på!

Rödklöver (Trifolium pratense)
Nu ska jag ta mig en liten runda i bloggvärlden innan sängen kallar. 

            En fortsatt fin kväll önskar jag er alla!

                                                            /Lotta

6 kommentarer:

  1. Vad spännande att fixa med egna örter. Fascinerande! Jag kan inte sånt.

    Receptet på melonjuicen hittar du inne på min företagsblogg, dorrocoaching.se

    /dorro

    SvaraRadera
  2. Vad bra att dom var bra. Jag ska åka och lyssna på dom 3/8. Då är dom i Ö-vik.
    Du kanske vill komma hit så kan vi följas dit? ;)
    Kram och tack för i fredags <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckliga du! Det är ju det där med avståndet - du får njuta för mig också tror jag :).

      Radera
  3. GT är mina gamla idoler och jag har sett dom flera gånger och snart är det dags igen. Den 3 augusti står jag där med bl.a Camilla och dansar och sjunger :)
    Kul med egna örter och egengjorda ljus och doftpuckar :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lovar att du kommer inte att bli besviken!
      Japp, visst är det kul att pyssla lite... :)

      Radera