måndag 17 september 2012

Sjukstuga

Dagisbaciller hör man ju ofta om, särskilt så här i början av terminen. Nu har ju mina pågar passerat den åldern för länge sedan, men likväl undgår dom inte diverse infektioner efter skolstart varje år. Det slår aldrig fel!!

Halsont, hosta och förkylning har redan hunnit avverkas i en omgång. Nu är vi på rond två... Tre dagar förra veckan hade jag 187cm 14-åring ihoprullad på tvåsitsoffan med halsont och allmän sjukdomskänsla, och i dag har jag haft 196cm 16-åring ihoprullad i tvåsitssoffan hela dagen. Feber och allmänt kass...Och på väg till handbollsträningen i Ystad ikväll fick vi vända halvvägs för då var "yngsten" illamående... Isch!!

Själv marinerar jag mig invändigt med Echinacea och örtteér och höga doser organiskt svavel, och utvändigt med eteriska oljor för att förhoppningsvis själv slippa omgång två... (Echinacean motar basseluskerna, och förkortar infektionen om den redan lyckats få fäste).

Mycket sömn och frisk luft är inte heller att förglömma...

                         Lev väl!
                         /Lotta

3 kommentarer:

  1. Usch då! Hoppas ni kan mota bort alla hemska baciller fort som bara den. Själv har vi lyckats klara oss än så länge. Peppar, peppar...

    SV: Så du gillar stuvad blomkål:-) Trodde jag var ensam om det:-)!! En sådan där barndomsrätt!

    Kramar Cecce

    SvaraRadera
  2. 196 cm 16-åring!! Jisses!
    Min snart 18-åring är 155!!
    Men så har hon ju inte så långa & ståtliga föräldrar som dina barn heller! :)
    (Sonen på 16 är i alla fall över 180, alltid något...) ;o)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har ett önskemål...och det är att slippa den här fruktansvärda verifieringen!!!!
    Du är den enda på min blogglista (tror jag) som har kvar den. En del har jag skrivit och önskat att de plockat bort den, en del har gjort det av sig själv... ;o)
    Det är såå frustrerande och tungrott när man vill kommentera, och ska behöva skriva i dom där kryptiska bokstäverna...jag har jättesvårt att läsa vad där står, och kan behöva skriva om det både en och två gånger...

    Bara ett önskemål (i all välmening!), men du kanske kan FUNDERA på det i alla fall...
    Tror att folk kommenterar mer och hellre, när man slipper det. Så fungerar jag i alla fall. (Även om jag lagt 3-4 kommentarer här nu...) ;o)

    Kram igen!

    SvaraRadera