fredag 21 september 2012

En bra dag

Idag känner jag mig hel. Riktigt, riktigt hel. En vecka med betydligt mindre arbete än på länge (så länge att jag knappt minns...).

Att vara i kapp med praktiska göromål både hemma och på jobb, men framför allt att vara i kapp med sitt sinne. Att ha hämtat upp så mycket energi att man känner sig hel. Att man åter har förmågan att fullt ut uppskatta och känna tacksamhet över vad man har...

Små, små enkla saker och handlingar som ökar på plus-kontot ordentligt. 

Mitt pluskonto idag; bjudit mannen på lunch på "Börjes". Tillbringat ett par timmar i trädgården. Röjt bort vissna sommarblommor och planterat lite höstfint istället.



Gjort någon glad med en bukett blommor, gjort helgfint inne och ätit en god middag. Och nu...



Fem aromalampor sprider väldoft och goda energier i hela huset. Tända ljus, en kopp gott ört-te, båda sönerna hemma. Mitt recept på en bra dag. Välkommen helg!



                         Lev väl!
                         /Lotta
 


 

1 kommentar:

  1. Låter som en skön fredag! Lyx i vardagen! Me like!

    Sv: Ja, men han är verkligen ett praktexemplar! Vet inte om det beror på att han är icke svensk-född…kanske en annan respekt för vuxna? Äh, jag vet inte. Det är nog snarare högst individuellt!! Jag får ofta höra att sonen är väldigt trevlig att ha att göra med. Ja, tycker hans kompisars föräldrar då, alltså. Och det är ju skönt när dom kan uppföra sig borta, för jag kan lova att han inte är så övertrevlig hemma jämt!
    Men att hälsa när man kommer, det tycker jag hör till vanligt folkvett! Blir galen på ungar som inte hälsar!!
    Eller när man skjutsat (som vi gjort jämt, jämt), och de hoppar ur bilen utan så mycket som ett tack. Men jag måste säga att de allra, allra flesta av deras kompisar
    ska ha en eloge för de är verkligen trevliga, tycker jag.
    Viktor har massor med nya kompisar som kommer, en hel del tjejer. Många kommer fram och tar i hand första gången och DÅÅÅ smälter mamman! Jag tycker det är såå trevligt!

    SvaraRadera