torsdag 20 september 2012

Poff!!

Idag skulle surdegsstarten ha lite till "mat" innan den kan anses som färdig. Så i morse precis innan jag skulle ge mig iväg och jobba (stylad och klar), skulle jag mata den. Så locket skulle öppnas för första gången sedan jag satte degen. 

Jag kan bara säga; om ni någon gång skulle få för er att göra ett sådant projekt så använd skyddskläder!! Det sa "POFF", precis som jag i gårdagens inlägg befarade.
Poffet medförde ett klädbyte samt ett mycket intressant mönster på köksbänk, spis och luckor... Precis vad man har tid till när man är på väg till arbetet. Suck!!

Och doften sen - en kombination av prutt och rökt korv(!!)... Ska det lukta så?? Är det någon som vet det? Himla tur att jag inte äter bröd själv :)...

                          Lev väl!
                          /Lotta

1 kommentar:

  1. Finns väl en anledning att det heter SURdegsbröd? Det SKA lukta sur fis! :)

    Lycka till, låter hur spännande som helst!

    SvaraRadera