lördag 16 november 2013

Tidiga morgnar...

Dag nummer två som jag är uppe innan Hin har hunnit ur sängen.

Igår morse ringde väckarklockan 02.30(!!). Avhämtning klockan tre för vidare färd mot Köpenhamn och Gröntorvet. MaKalösa Karin skulle dit och kolla in utbudet, och kanske handla på sig lite växter också. 
En liten felkörning rättades till efter en vägbeskrivning av en läspande dansk taxichaufför, och vips så hamnade vi två rookies mitt i blomster- och grönsaksinfernot.

Hyacinter fanns det gott om!
Karin i shoppingtagen
Grönt, skönt överallt
Osså mängder av snittblommor!
En annorlunda upplevelse i en minst sagt stressig miljö... Och ingen av oss var så jätte imponerade.

Idag jagade klockan mig ur sängen klockan 04.30. Inte riktigt min grej det där med tidiga morgnar - jag är så himla morgontrött!
Men idag väntar rajtantajtan! Buss till Göteborg för att se "Ladies Night", och sedan en hotellövernattning, och vid hemresan på söndag blir det ett stopp å GeKås i Ullared. En riktig hel-helg med andra ord :).

På återseende i morgon!
/Lotta

 

5 kommentarer:

  1. Oj,det var verkligen tidiga mornar.
    Nog för att jag är morgonpigg men 02.30,,det är tidigt!
    Men å så roligt du kommer att få det i helgen.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det där är inga morgnar; det är NATT!!!

    Men du hinner med massor med skoj.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, vad du är ute och far. Över landgränser och allt:-)
    Hoppas du fick en trevlig resa och kväll!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  4. Nä, tidiga morgnar är inte min grej heller. :-/
    Jaså, Ladies Night i Götet?
    Frugan såg det i Malmö i fredags. Hon var nöjd. :-)
    sv:
    Ja, nu är det SLUTLIGEN offentligt! Hoppas det var värt väntan. :-)

    SvaraRadera
  5. Själv hamnade jag inte i säng förrän 3.15 söndagmorgon. Och det berodde inte på festande, så länge orkar jag inte med sånt.
    Nä, utan ännu ett besök på akuten i Lund, för min mors räkning.
    Allt är bra nu, i alla fall till nästa gång.
    Det låter lite roligare med Ladys Night så jag ska föreslå min mor en runda dit istället ;)

    SvaraRadera