måndag 18 november 2013

Krokodilbett och lussebullar

Då är jag hemma igen efter en Göteborgshelg i damernas tecken. Två bussar med endast "Ladies" lämnade Österlen tidigt i lördags morse.(Busschaufförerna och deras "springare" var dock herrar). Ladies Night var resans mål, men så mycket annat följde med själva arrangemanget...

Färdknäpp
Bussåkande
Bra show!
God mat!
 
Härlig hotellfrukost!
Trippen avrundades med fyra timmar i Ullared. Där var några fler än våra två bussar kan jag lova. Du milde vad mycket folk där var!

Klockan åtta igår kväll "landade" jag hemma igen - helt slut!!

I säng tidigt och sov som en stock hela natten. Vaknade i morse av att en liten krokodil bet mig i först ena handen, och sedan i andra.
Ja, inte alldeles på riktigt, men i drömmen. 

Det var en väldigt intensiv dröm där jag länge höll på att tampas med en liten krokodil, ca 30cm lång. Jag försökte få styr på den lille krabaten som vred sig och kämpade för att komma åt att bita mig. Till sist lyckades han få tag på utsidan av min högerhand och högg till. Ont som attans gjorde det, och vips släppte den taget och lika snabbt fick den fatt och bet tag rejält i min vänsterhand - och släppte inte! Det var där jag vaknade, och mycket märkligt är det, men jag hade så in i baljans ont i båda händerna precis där drömkrokodilen hade bitit mig. Det tog en bra stund i vaket tillstånd innan smärtan släppte.

Detta var en väldigt stark dröm, och jag undrade såklart vad krokodilen står för. Jag slog upp det i Solögas bok om djurens språk. Så här står det om detta djur:

"Släpp allt du har för händer, koppla av och lev enbart i nuet. Inre harmoni ger dig fotfästet åter. Min gåva till dig är att ha inre balans"

Ruggigt! Precis mitt i prick. Tänk så mycket svar vi har inom oss själva, men som vi är så dåliga på att se...

Lite "suddiga" lussebullar :)

Så idag släppte jag vad jag hade för händerna. Gjorde inget av det jag planerat, utan tog dagen som den kom. Jobbade hårt för att befinna mig alldeles i nuet. Skjutsade sönerna, bakade lussebullar och pepparkaksbiscotti, kokte risgrynsgröt...

Hoppas ni haft en skön helg och en bra inledning på den nya veckan.

Go´kväll alla!
/Lotta   

1 kommentar:

  1. Vilken härlig helg på alla vis! Jag fick i alla fall putsat våra fönster. Alltid något ;-)

    SvaraRadera