söndag 10 november 2013

Ganska tramsigt faktiskt...

I dag är det farsdag, och det är något som förväntas firas.

För att fira alla pappor...

Själv tycker jag att det är ett ganska tramsigt påfund det där med alla dagar som ska uppmärksammas - farsdag, morsdag, kanellbullensdag - you name it... 

Jag tycker att pappor, mammor, barn, systrar, bröder, kamrater, ja faktiskt alla är värda att respekteras och omhuldas alla dagar. 
Inte att man ska behöva ha en speciell dag för ditten och datten, där man ska känna sig tvingad att åka och hälsa på någon med en framkrystad present.

Nej hellre då att göra det där lilla extra när det faller sig av sig själv, eller att köpa den där presenten när man hittar något som känns rätt och bra!

Såja, nu har häxan Surtant rasat av sig så här mitt på söndagseftermiddagen ;)...

Och till alla pappor där ute - ett stort grattis på eran dag!
För min egen del bär det strax iväg med en chokladkartong under armen för att fira den här tramsiga dagen.

                      Ha en fin söndag alla!
                             /Lotta

 

5 kommentarer:

  1. Hihi, kan inte låta bli att små le lite åt "häxan surtant". Jag tycker man ska fira det som firas kan men självklart ska det inte vara påtvingat. Och självklart är det viktigast att uppskatta varandra när som helst i vardagen :)
    Kram du söta!!

    SvaraRadera
  2. Vardagsomtanken måste finnas där ändå och kan inte ersättas av en speciell dag. Men jag tycker ändå det är ok och jag firade alltid min pappa när han levde.

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara hålla med dej om dessa tramsdagar som någon hittat på.
    Men på nåt vis så firar vi den ändå, med måtta.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag håller med, men firar gärna ändå. (Har kakan och äter den.) ;-)
    sv:
    Jodå. bacillerna verkar faktiskt ge med sig, slutligen...

    Ha en bra början på veckan! :-)

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig till 100 procent!
    Tänk var roligt att överraska någon med nåt istället för att
    ge till nån väntar på att få saker....
    Själv har jag ingen far, man, svärfar, morfar, farfar eller liknande att fira så dagen blev som vilken som helst!

    SvaraRadera