fredag 15 november 2013

"Svitta som pittar"

Ja, så kan man väl säga om oss efter dagens spinningpass.  Ventilationssystemet i salen är inte det bästa, och ungefär 40 minuter in i passet är miljön som i en tropisk regnskog där inne.

Uttrycket "svitt som en pitt" (svitt= svettig på skånska) myntades av äldste sonen när han var i treårsåldern. 
Han var inne i en period där han rimmade på allt, och då menar jag verkligen allt! Han var oerhört kreativ och älskade att leka med ord. 
Så en dag på sommaren när han hade varit ute och busat och lekt i trädgården kom han in och utbrast just detta; "Mamma, ja´e´svitt som en pitt". Det där med pitt hade han ingen koll på vad det var, men det passade ju förträffligt i hans ordlek.
Och på den vägen är det - uttrycket har blivit vedertaget här hemma, även om det kan väcka anstöt hos en del. 

Fredagsspinningen idag var precis lika rolig och energigivande som vanligt. Men det blev den sista i den "gamla" lokalen. 
Friskis&Svettis här i Simrishamn har genomgått en rejäl ansiktslyftning i höst med utbyggnad av gymmet, och nu är det en ny och större spinningsal som är nästa på tur att invigas. 

"Gamla" spinningsalen
Tyvärr missar jag första fredagen i nya lokalen, för jag är på kurs i det lilla torpet långt uppe i den sörmländska skogen.
Men fredagen därpå, då blir det premiär för mig :).

Favvis spinningledaren!
Jag lyckades till och med fånga vår "lyckopilla" Marie på bild :)!
Och så lyckades jag fånga två träsktroll på bild också - "svitta som pittar"!!

Jag o bästa Jessica
Fint va? Jag som i princip aldrig lägger bild på mig själv serverar er denna högröda nuna mitt på fredagskvällen. Ja, bara njut ;)... 

Ha en fortsatt fin fredag!
/Lotta




 

1 kommentar:

  1. Tänk att jag har ett förflutet som spinninginstruktör...känns som ett helt LIIIIV se´n...!

    SvaraRadera