tisdag 5 november 2013

Efter regn kommer solsken...

Ja, så skrev en av mina fina bloggvänner i kommentarsfältet efter gårdagens tårdrypande inlägg.

Och se, det stämmer. Utomhus har solen visat sig en hel del idag, och i mitt hjärta har det varit sol.
Dagen började med ett sms från min bästa vän; "Sugen på att äta lunch med mig idag"?

Och så blev det. Efter en tur till återvinningen med gårdagens bortsorterade saker blev det en mysig och god lunch innan kosan styrdes mot grannstaden och veckans kreativa eftermiddag - keramikkurs :). Idag var min "pära" färdig. Och den blev riktigt fin! Men jag glömde att ta den med mig hem, så ni får vänta ytterligare en vecka innan jag kan visa er mitt masterpiece.

Vidare hem till sonen för att äta tillsammans med honom innan mitt nästa lilla tisdagsnöje - yogan. Tisdag, veckans bästa dag!


Efter regn kommer solsken. Så sant, så sant! Imorgon väntar jobb i min lilla butik, och sedan nattjobb på det. Ibland hopar det sig...

                         Allt gott!
                          /Lotta

4 kommentarer:

  1. Kreativ och aktiv! Snart har jag kanske också energi nog att sätta igång med nåt roligt och energigivande...
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag läste ditt tidigare inlägg och blev så berörd. Du tycktes ha en bra dag ändå trots alla jobbiga minnen. Tårar kan vara förlösande...
    Hoppas du har en fin lillördag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu fick jag läst ditt förra inlägg och jag förstår dina tårar. Det är kul men också väldigt jobbigt att gå genom gamla saker. Men jag tror vi behöver göra det då och då för att bearbeta det gamla lite till.
    sv:
    Hehehe Ja, snart ska det blir offentligt!!! :-)

    SvaraRadera