onsdag 6 november 2013

Makalöst julbord


Idag har julen så smått fått börja flytta in på MaKalösa Trädgårdar. Karin hade fått en leverans med grejer där bla det helt ljuvliga luciatåget på bilden här ovan fanns med. Så himla häftigt med de underbart fulsnygga figurerna!



Så när alla tomtarna var uppackade så hade vi ett alldeles MaKalöst julbord :). Men jag har lovat mig själv - inte en endaste liten tomte till ska få flytta in här hemma! Hmm, undrar hur länge jag ska hålla det löftet då?

En sak till måste jag visa...


... Karin har varit i "pimsartagen" och gjort denna fina lilla installation som hade gjort sig så himla bra hemma i mitt uterum. Men så var det ju den där lilla detaljen om att INTE handla mer just nu... Men titta och njuta får jag :).

Efter en rolig arbetsdag väntar nu en arbetsnatt. Har på känn att den inte blir lika lustfylld. Bajsblöjor mot luciatåg liksom...

                   Ha en fortsatt go´kväll :)!
                          /Lotta

 

4 kommentarer:

  1. Ah, så fint arrangemang med ljuset och buren! Skulle kunna tänka mig det jag med :-)

    SvaraRadera
  2. Fast?... inte handla mer just nu, det var väl då ;)
    Jättefin den där buren var!
    Kram och hoppas du får en lugn jobbnatt!

    SvaraRadera
  3. Verkligen snyggt bur!
    DEN skulle jag vilja ha.
    I fjol ställde jag inte fram nån Tomte. Och jag gör det nog inte i år heller.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. den där lilla installationen föll mig verkligen i smaken , får nog ta en tur till S-hamn. Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera