fredag 6 december 2013

Räkmacka, rödvin och raggsockor..

...och pyjamas!
Så kan man väl bäst beskriva mitt status för kvällen. Vindarna viner och far fortfarande utanför fönstret, fredagsspinningen är avklarad, mannen är på julfest och S kvar i Ystad. L fick bestämma kvällens meny, och det blev räkmackor.


Så skrudad i pyjamas och tjocka raggsockor inmundigades dessa mumsigheter nedsköljda med ett lika mumsigt rödvin...


...dock inte hela bagen ;). Men det är ett fantastiskt lättdrucket vin som varmt rekommenderas!

Strax är det dags för finalen i Idol, men jag är lite filmsugen. Har inte bestämt än vilket det blir, men antagligen Idol eftersom mitt tekniska kunnande beträffande DVD:er och dylikt är ytterst begränsat. Med andra ord - jag brukar inte kunna få igång eländet själv. Får fundera på om jag ska förödmjuka mig och be L om hjälp (som vanligt...).

Hoppas ni alla har en fin helg i vänten!
/Lotta

1 kommentar:

  1. Förr var det lättare att se film, nu måste man använda ett halvt dussin fjärrkontroller och gå igenom trettiofyra steg...

    Sv: Så brukar jag också ha, men jag var rädd att trosorna skulle synas när tröjan var så kort. Hahaha!

    SvaraRadera