tisdag 17 december 2013

Mumsig frukost

Jag tror att man kan kalla mig "tema-ätare". Med det menar jag att jag kan gärna snöa in på grejer, och så äter jag det utan variation en längre eller kortare period. 

Just nu är det frukostplättar med väldigt lite kolhydrater. Grymt goda och håller mig mätt i många timmar!

Kesella plättar

Receptet har jag hittat på 56kilo, och då är det med keso som original ingrediens. Själv har jag använt kesella de flesta gånger, men de blir lika goda oavsett vilket man använder.

KESOPLÄTTAR

1 ägg
½ liten paket keso (eller kesella)
0,75 msk fiberhusk

Kanel, kardemumma, vaniljpulver

Mixa ingredienserna med en mixerstav (så slipper du "knudorna" i keson). Jag smaksätter med både kanel, kardemumma och vaniljpulver. 
Värm lite kokosfett i en stekpanna och klicka ut 4 små plättar. Stek ganska länge på svag värme. När smeten stabiliserats går det bra att vända plättarna grädda färdigt även på andra sidan.



...osså kesoplättar - förvillande lika :)


Jag äter sedan minaplättar med en klick turkisk eller rysk yoghurt. Så gott, så gott :)!!
En härlig frukost som varmt rekommenderas - men kanske inte om man har bråttom...

Smaklig spis!
/Lotta

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar