söndag 15 december 2013

Nallekonsert


Då har man fått uppleva en Nallekonsert också. Trodde att det var på Malmöoperan, men det var på Konserthuset det hela tilldrog sig.


Sällskapet var det bästa - min mamma och så fasters små prinsessor med nallekompisar.

Konsertan inleddes med ett väldigt vackert luciatåg. Så många år sedan jag såg ett "riktigt" luciatåg, och det tog nästan andan ur mig! Så vackert att jag kände tårarna komma.

 
Sedan följde en väldigt trevlig och lagom lång och julig konsert.




De små damernas intresse var väl "sådär". Första halvan var det nog farmors medhavda godispåsar som var mest intressanta i alla fall. Men de följde även vad som hände framme på scenen. 
Sedan var det det där med festblåsa... När man är tre år är det kanske inte så att den är så vältränad, utan det blev en hel del toabesök under tiden. 

När vi körde därifrån så tyckte mamma att det inte var så mycket sånger, utan mest instrumental musik. 
Jag ville inte riktigt hålla med - jag rabblade flera sånger som framförts. Då kom vi fram till att mamma hade tillbringat minst 20 av 45 möjliga minuter på toa tillsammans med kissnödiga små damer :). 

Idag har det julats här hemma i huset. Tomtar och bockar har fått komma ut ur sina gömmor, och granen har plockats in. Kan säga att Lilleman (min lille kaninkille) INTE är helt bekväm med detta! Vi har blockerat flera av hans springvägar där han brukar fara fram som en liten virvelvind. Han gör sitt bästa för att flytta julgranen...

Hoppas ni haft en riktigt fin 3:e advent.

/Lotta

 

6 kommentarer:

  1. Syster min var också där med sin dotter men än har jag inte fått hennes omdöme! Men det brukar vara lyckat!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi, inte lätt att sitta stilla lång tid när man är så liten! Men vad mysigt att ni hittar på saker ihop!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det var väl så att ungefär hälften av publiken hade mer eller mindre myror i brallan :).

      Radera
  3. Hahahaha!
    Jag förstår dem, att ha festblåsan på sig är inte det roligaste alla gånger. Det kliar och sticks och man blir väldigt toanödig. ;)

    Kram

    SvaraRadera