måndag 23 december 2013

Julhälsning och blogg award


Då är snart den stora dagen inne. Årets största race är på upploppet, och imorgon är det "grand finale".

Dagen idag har ägnats åt lite allt möjligt. 
Tillverkning av gravdekorationer med tillhörande besök på kyrkogården. (Just nu är det ganska jobbigt att besöka kyrkogården - jag är inne i en väldigt blödig och känslosam fas av mitt liv, och jag saknar mormor så mycket för tillfället.)
Lite pyssel i köket, med en del små förberedelser inför morgondagen har också hunnits med. Julafton ska firas här hemma, men med en ytterst liten församling - bara vi fyra och mamma och pappa. Blir sannerligen annorlunda...


Och så här precis innan jul har jag fått en blogg award, eller egentligen två - en från Moi och en från Carina. Tack för det mina vänner!
Upplägget är detsamma, men jag har fått olika frågor från dem båda.

Här är reglerna för hur awarden funkar:

- Tacka och uppmärksamma den som nominerat dig.
- Skriv 11 random fakta om dig själv.
- Svara på dem 11 frågorna du fått i awarden.
- Välj ut 11 bloggar att nominera (du kan inte välja den som nominerat dig).
- Skriv 11 frågor åt de du nominerar.


11 random fakta om mig själv:
- Jag har panisk skräck för att bada i insjöar.
- Jag har fiskskräck.
- Jag kan bara somna liggandes på mage (inte lätt när jag var gravid...)
- Är galen i örter.
- Sover på tok för lite.
- Älskar kålpudding!
- Har inte svårt att säga vad jag tycker.
- Kan inte fickparkera.
- Har teflonminne...
- Är duktig på att baka.
- Blir fullständigt galen på människor som ljuger!


Och så till frågorna från Moi;

1. Vilken är den bästa julklapp du fått?
- En splitter ny och alldeles egen kassettbandspelare (Det var 1982!)
2. Vilken är den "sämsta"?
- En porr-lila morgonrock med paisleymönster i något slirkigt material (Det var 1992...) Den syddes om till hippiedräkt till en maskerad och blev på så vis använd :).
3. Om du fick ändra på EN sak, vad som helst, vad skulle det vara?
- Omfördela världens tillgång på mat, så att alla skulle kunna äta sig mätta.
4. Om du vann 25 miljoner, vad skulle du göra allra, allra först?
- Säga upp mig!!
5. Vad ville du, som liten, bli när du blir "stor"?
- Brandchef.
6. Har du nån last du gärna vill bli av med?
- Typ 25kg prima fläsk.
7. Hur många syskon har du?
- Ett.
8. Vem är din favoritsångare/sångerska?
- Bruce Springsteen givetvis! Finns det några andra alternativ??
9. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
- Utpräglad kvälls- och nattmänniska.
10. Hur många julkort skickade du i år?
- Sju.
11. Vem vill du ska vara tomte hos dig?
- Bruce Springsteen...
 
Och nu när jag ändå är i farten - frågorna från Carina;


1. Vart går din drömresa?
- Irland.
2. Har du något favorit citat/klokt ord? vilket i så fall?
- Nope - finns så många bra och kloka citat...
3. Vad gör dig glad?
- Ett leende.
4. Vad gör dig ledsen?
- När någon ljuger.
5. Favoritfärg?
- Turkos.
6. Drömjobb?
- Hade jag kunnat livnära mig på mitt jobb med örter och kurser så är det mitt drömjobb.
7. Om du var tvungen att byta förnamn, vad vill du heta då?
- Iduna - låter väl ganska coolt?
8. Favoritsnacks?
- Jordnötter är väldigt gott...
9. Vad är det jobbigaste du varit med om?
- När äldste sonen 2½ år gammal var allvarligt sjuk.
10. Har du kort eller långt hår?
- Mittemellan
11. En bra bok?
- Örtmedicin och växtmagi.

Eftersom jag har lite svårt att hålla mig till givna instruktioner så skippar jag de två sista punkterna i instruktionen :)...

Nu övergår snart uppsittarkvällen i julafton, och efter detta maratonlånga inlägg vill jag passa på att önska er alla en riktigt 
God Jul!
/Lotta
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Jag önskar dej en God Jul, Lotta.

    Roligt att läsa vad du svarat.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Sv. Goa Lotta!
    Jo, nog för att vi fick lite, lite snö idag och visst ska det komma lite flister i morgon men det kallar jag inte vinter!!!

    Jo, jag gillar verkligen er Skåningar men en riktig vargavinter vill jag ha när det är vinter...
    Kram på dej! <3

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att läsa dina svar och få veta lite mer om dig :)
    Än en gång God Jul!!
    Kram fina du!

    Sv: tack för dina rara ord. Tror du förstår, du känner nog likadant då du mist din kära mormor.

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa mer om dig! Detta var en rolig award!

    SvaraRadera