söndag 22 december 2013

Dan före dan...



Så här två dagar innan julafton känns allt färdigt och under kontroll. Kan undras vad det är jag har missat, för det kan väl inte vara så att det där med att ha koll på läget stämmer??
Tja, det märker jag väl...

Den här sista adventssöndagen har ägnats åt lite mer godistillverkning. Äldste sonen förärade föräldrahemmet med några timmars besök, och då passade vi på att fixa med ytterligare lite julgodis.





Mozartkulor handmade by the boys! Inte illa...
De hade himla roligt under tiden kulorna rullades, inte alltid helt nöjda med själva "looken" på godsakerna - men beträffande smaken tyckte de inte att det fanns något att klaga på.



Ja, jag försökte att få ett vettigt foto på dem - jag lovar! Men som ni ser så lyckades det inte alldeles jättebra :).

Imorgon väntar lite "finputsning" inför den stundande julhelgen, men det känns liksom så där märkligt lugnt. 
Gravdekorationerna till mormor och morfar, och till farmor och farfar ska göras och så ett besök på kyrkogården är väl morgondagens stora måste. Men det är ett "gärna-måste"...
Sedan är det lite pyssel här hemma; griljering av den lilla kalkon- "julskinkan", lägga på den alldeles speciella duken på köksbordet som hör till varje lillejulaftons göromål, och så julständning till familjens små pälsklädda medlemmar. 

Sen kan det bli jul minsann!

Ha en fortsatt fin kväll!
 /Lotta

5 kommentarer:

  1. Mmm.... Så mumsigt gott :-)

    SvaraRadera
  2. Det lät supergott med dessa godisar!

    Jag önskar dej en riktigt God Jul!

    kram

    SvaraRadera
  3. Hihi, jag tycker att du "fångade" sönerna jättebra! :)
    Vad roligt att göra julgodis tillsammans och det ser smarrigt ut.

    Vi var till kyrkogården idag och ja... det blev några tårar för mig. Första julen utan pappa... det känns lite jobbigt faktiskt.
    Nu önskar jag dig och din familj en mysig fin julhelg!
    Julkram ♥

    SvaraRadera
  4. Mums! Vad gott det ser ut. Jag önskar dig en God Jul.
    Kram från Ystadtomten.

    SvaraRadera
  5. Åh! Jag ääälskar hemgjorda Mozart!! Men i år har vi prioriterat bort allt hemgjort godis och kör med köpe...funkar det oxå!

    SvaraRadera