måndag 9 december 2013

Andningshål


Mpiyo i Ystad - där finns mitt andingshål. Det är yogastudion jag besöker på tisdagarna. Miljön är så vacker och harmonisk, och atmosfären andas bara lugn, stillhet och fridfullhet.

Här får man bara lov att vara. Det förväntas inget av mig, ingen vill ha något av mig, utan jag är här bara för min egen skull.




Jag som hatar att vänta, och aldrig är i god tid till något, är hör och häpna nästa alltid en halvtimme tidig till yogapasset. Jag älskar att sitta uppkrupen i soffan med lite gott te och njutbar yogalitteratur. All stress bara rinner av mig,och jag kan gå in till yogapasset med ett vilsamt och vackert sinne. Underbart...


På bordet ligger alltid boken " A Pukka Life". En vacker bok med mycket bra att läsa om man är intresserad av mat, yoga och hälsa.
Här ovan har bara visats bilder från "väntrummet", men även yogasal och omklädningsrum andas samma varma och vilsamma energi. Det kvittar liksom vart jag befinner mig för att känna lugn och harmoni när jag är där. Som sagt - mitt andningshål...

Har du något andningshål, någon oas där du kan blomma fullt ut? Om inte - skaffa dig det. 
Livet blir så mycket vackrare och sinnet så mycket öppnare. Kanske till och med så öppet att man kan betrakta en gran av vass (och inte halm som jag trodde igår) med kärlek och respekt?

Ha en go´kväll alla fina!
/Lotta

 


 

1 kommentar:

  1. Det är viktigt att ha andningshål. Jag tror att det blir viktigare och viktigare för oss alla i dessa moderna tider när vi alltid ska nås överallt. Jag har många ställen, annars ordnar jag det själv. Sedan beror det på årstid och var min kropp befinner sig. Att lämna julhetsen och gå in i en vacker "tom" kyrka ger stillhet och balsam för min själ. Kram

    SvaraRadera