torsdag 5 december 2013

Hur ska man ta det?

För ett par månader sedan berättade jag här på bloggen om att jag gjort parfymer. (Några gick ju till och med på "export" - vad tyckte ni tjejer som fick dem?)
Bland annat gjorde jag fyra flaskor med olika dofter som jag ställde som testers i min butik. 


Tanken var att man skulle kunna testa dessa, och sedan göra en beställning hos mig om man fastnade för någon av dofterna.

Döm om min förvåning förra veckan när jag kom dit och det bara fanns TRE flaskor kvar! En hade fått fötter helt utan att passera kassan först. Hur ska man ta det? Första instinktiva känslan var givetvis ilska över att vissa inte kan skilja på mitt och ditt, utan är så pass lusfräcka att man helt enkelt bara stoppar på sig utan att betala.

Eller ska jag bli glad över det? 
Att någon väljer att möga ner sig för en flaska parfym måste ju betyda att denne någon blev så förtjust i min parfym att denne någon helt enkelt inte kunde motstå den. Då ska man väl vara glad? Eller kanske inte...

I övrigt är det en njutning att vara i den härliga miljön på MaKalösa Trädgårdar. Just nu är det ju inte örter som är det "stora", utan det är ju julen och dess härliga blommor och dofter. Jag kan utan att tveka hoppa upp och sätta mig på att det är stan´s juligaste butik jag har förmånen att hyra in mig hos :)! Ett litet smakprov...


Så himla fina!

Luciatåget finns nu i miniatyr oxå

Vill ha!
Så mycket vackert och inspirerande under ett och samma tak. Doft av gran, halm, hyacinter och eteriska oljor blandat med en massa levande ljus ger riktig skjuts åt julkänslan.

Nu sitter jag här inne med bara män i sinnet (och då menar jag inte nakna män). Sven härjar som en galning här utanför och här inne väntar jag på Ernst :).

Ha det gott i stormen alla!
/Lotta

 

 

6 kommentarer:

  1. Även om den som såg till att parfymen fick fötter och förmodligen gillar den så kan man väl tycka att skillnaden mellan mitt och ditt borde vederbörande känna till, så dåligt. visst är det en mysig butik jag älskar att strosa där. Ett S-hamns besök utan att titta in är liksom inget S-hamns besök på riktigt. Hoppas Sven snart varvar ner lite. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen tråkigt att saker försvinner utan att det betalas för dem - jag har ju liksom inte grejorna gratis...
      Så kul att du brukar besöka MaKalösa Trädgårdar! Då ses vi kanske där vid något tillfälle?

      Radera
  2. Hade jag bott närmare så hade jag varit starkt misstänkt!
    Men det är för långt för att stäla... ;) (stjäla, heter det visst på rikssvenska!)
    Jag har testat tre av dina fyra dofter och jag fastnade för Sorceress.
    Den fjärde har jag inte testat utan som sagt, jag fastnade för denna doft.
    Vad kommer den att kosta i en hel flaska?
    Som du vet är jag väldigt kräsen vad det gäller dofter men DEN doftar jättegott!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är inte misstänkt Susanne - det var inte "din" doft som fick fötter ;). Så kul att du fastnade för en av mina parfymer när du är sån finsmakare! En hel flaska (30ml) kostar 275:- plus porto på 30:-.

      Radera
  3. Usch vad trist att somliga inte har vett att betala för sig!!
    Jag skulle med glädje kika in i den där butiken. Verkar sååå mysig!
    Ernst är så mycket trevligare än den där Sven verkar ha varit ;)
    Ha en fin helg Lotta!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni får ta er en tur till Simrishamn nästa gång ni är i Skåne :). Håller med - jag föredrar Ernst framför Sven!

      Radera