söndag 22 september 2013

Vilse i Staffanstorp!!

Det finns så många tävlingar i TV numera. Det bakas, lagas mat och jag vet inte allt. 
Men finns det någon typ "Sveriges värsta virrpannor"? I såna fall kvalar jag in direkt!!

Ikväll anlände jag efter nästan en veckas kurs till Skåne tillsammans med en kurskamrat,och hon är boendes i Staffanstorp. Eftersom hon var "chaffis" denna gång, körde jag min bil till henne i tisdags, och sedan har den stått i Staffanstorp denna veckan. Och nu ikväll satte jag mig glatt i bilen och skulle styra kosan hem mot Simrishamn.

Men vet ni hur svårt det är att hitta UT ur Staffanstorp?? 
En felkörning ut på landet och två varv i rondellen innan jag hittade rätt väg!! Inte lätt alltså...

Men jag har förvisso kört vilse förr - en gång i Borrby (en VÄLDIGT liten ort här på Österlen), och en gång i Simris (en riktig mini mini by med i princip bara en genomfartsväg här på Österlen). Så jag är inte förvånad - och inte resten av familjen heller :)...

Nu kallar sängen - mer om veckan som gått i morgon.

                          /Lotta

 

2 kommentarer:

  1. Jag och syrran kan också vara med i den tävlingen.
    Jag lovar...det kommer att bli en jämn match ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om det är nå´n tröst, men jag tror det kvittar hur dåliga ni är på att hitta - så lovar jag: Jag är sämre!!
    Och se´n tänker jag inte berätta om alla dråpliga historier... :D

    SvaraRadera