fredag 6 september 2013

Fredag igen...

Då var det fredag igen. Helt utan fredagskänsla. Jag går på ikväll och ska jobba tre nätter.
Känns nästan som jag bor på medicinkliniken i Simrishamn just nu...
Men så är det ibland - mycket jobb och lite ledighet, men sen blir det tvärtom lite jobb och mycket ledighet :).

Idag har jag haft en gnällig dag tycker jag. Känner mig irriterad, men vet inte på vad. Trött, trött och ännu mera trött. Men ibland måste man väl få ha sådana dagar också tänker jag.

Men något kul...



Det blev moppekort för "den lille" här hemma :)!! Så nu går "Rosa Pantern" varm på Österlens vägar. Moppen inhandlades redan i fjol för egna pengar, då den hittades på annons. PRECIS en sådan han ville ha - rosa retromoppe. 

Storebror som kör crossmoppe tycker det är extremt pinsamt med en rosa moppe. 
Lillebrors motivering till valet "- Mitt sätt att räcka finger till samhället. Måste man vara på ett visst vis? Nej, man ska bara vara sig själv".

En förklaring så bra som någon. Min coole kille som går sin helt egen väg. Jag blir så varm i mitt mammahjärta. Grattis fine, goe Lukas!

"Rosa Pantern"


Trevlig helg alla - oavsett om ni är lediga eller jobbar :)!
                          /Lotta
 
 

22 kommentarer:

  1. Sååå fin!! En sådan skulle jag plättlätt kunna tänka mej stå parkerad härutanför!! Oxå rosa hjälm!!
    Pernilla Wahlgren har något liknande... ;)

    Kram på dej & hoppas irritationen vad-det-nu-än-må-vara-över försvinner! Och att du ändå kan njuta av liiite helgkänsla - trots arbete!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det! Irritationen försvann, men någon helgkänsla blev det inte...

      Radera
  2. Jag tycker att moppen var jättesöt! Och man ska inte höra på "alla andra" vad de tycker.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är superläcker tycker jag - osså med den långe stängeln sittandes på ser det riktigt häftigt ut!

      Radera
  3. Helt klart coolaste moppen! En sådan skulle jag också vilja ha. Ett stort grattis till sonen. Heja! :)

    Och de där dagarna som skaver... ja, de behövs ju de med. Det bästa brukar vara att de ganska snabbt går över. Så jag hoppas att morgondagen känns bättre och att du får en bra jobbhelg Lotta.

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbhelgen blev inte kul - men det dåliga humöret är väck igen :).

      Radera
  4. Oj, en sån hade frugan velat ha!!! :-D
    Jag försöker hitta en rosa Harley till henne så hon blir motiverad att ta sitt hojkort. :-)
    sv:
    Så tråkigt med envisa baciller... :-/
    Jag lyckades balansera förkylningen tills inspelningen, nu efteråt är jag HELT slut!!! Puh! :-/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror faktiskt att ett sådant litet ekipage kan få de flesta kvinnor att bli motorburna på två hjul :). Rosa Harley tror jag till och med skulle kunna få mig att överväga ett MC-Kort!

      Radera
  5. Den är urläcker så jag förstår honom! Grattis till kortet och ha en bra jobbhelg :-)

    SvaraRadera
  6. Jag gillar din sons inställning om att vara sig själv. Det är starkt och klokt. Min son socialdansar, fox och bugg, och har ibland blivit tråkad för det. Men han bryr sig inte för han tycker det är kul med dans. Dottern dansar också men det är som om det är mer accepterat.

    Oj, vilken läcker moppe!! I löööve rosa och skulle gärna vilja ha en sån där! Dösnygg!!

    Lite jobbigt då man känner sig irriterad utan anledning, men så är det ibland. Hoppas du får en bra jobbhelg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det härligt när ungdomarna vågar vara sig själva. Min son har också alltid haft en önskan om att gå på "par-dans" som han kallar det. Tyvärr finns det inte för barn och ungdomar här hemma. Men nu är han lång och gänglig, så vi har pratat om att gå en buggkurs tillsammans han och jag.

      Radera
  7. Heder åt lillkillen som verkligen har råg i ryggen och är tuff som "vågar" gå emot strömmen!
    Jag är också trött, trött, trött och hängig utan att riktigt veta varför...
    Hoppas det snart går över - för oss båda!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Piggelinpiller är kanske något vi skulle behöva??

      Radera
  8. Underbart! Sådär önskade jag att alla ungdomar eller alla människor kunde tänka - var sig själv och skita i andra. Vara ett original och inte tråkiga kopior. Grattis till din fina kille! :)

    Kram från mig och hoppas att du piggar på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag tror att vi hade haft ett enklare samhälle om fler hade varit grundade i sig själv.

      Radera
  9. Super cool, härligt att ha den inställningen. Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, han är en riktigt cool kille :).

      Radera
  10. Cool moppe och cool kille.
    Ett STOOORT grattis till kortet!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de coola, både sonen och fordonet :).

      Radera
  11. Jag säger bara cool grabb. Häftig färg. Löjligt med revirpinkande när det gäller könsfärger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, men många är väldigt rädda för sådant som avviker från det som förväntas. Men visst är han cool :)...

      Radera