torsdag 19 juli 2012

En bit av eko-himlen

Jag har gjort en visit i eko-himlen... 
Så kändes det i alla fall i går när jag var på Österlens Ekosalong för första gången.


Ett stenkast från vägen i Rörum ligger denna lilla fina salong gömd i en massa grönska. I en liten stuga har Nina som äger salongen skapat en fantastisk miljö! Så vackert och rofyllt... Vacker inredning med väl genomtänkta detaljer, levande ljus och stämningsfull musik. Och en fantastisk kontakt med den omgivande naturen. Allt bara andades harmoni.

"Väntrummet" 
Jag fick ta plats i stolen som fanns placerad framför ett stort fönster, där jag kunde sitta och titta ut på en liten undangömd trädgårdsplats med vackra stilleben. Så rofyllt... 

Klipphörnan 

Behandlingen bestod i indisk hårbottens massage med efterföljande energi klippning. Underbart!! Nina masserade och masserade, och klippte och klippte... Och jag seglade längre och längre bort...

Så nöjd!! Efter detta kommer jag nog aldrig att gå till en traditionell hårvårdssalong mer. Det finns liksom ingen återvändo nu - jag vill bara tillbaka till denna lilla del av eko-himlen. Om och om igen...

Och till er som inte har provat en ekologisk hårvårds salong - GÖR DET!

                            Lev väl!
                            /Lotta 

1 kommentar:

  1. Energiklippning...hmmm... ;o)

    Nu när vi var ute och körde, såg vi flera skyltar där det stod SPA...på en vanlig villa, liksom. Ganska oansenliga hus i vissa fall. Men jag tänker att det är väl någon lycklig själ som förverkligat en dröm - och startat eget på hemmaplan. Härligt!

    Sv: Det var en tjej i vår ålder som gjorde dom. Hon som stod och sålde. Tog inget kort, och det retar jag mej på nu!!

    Ska se om jag kan zooma in bilen och få ut nå´n mer info…

    SvaraRadera