söndag 8 juli 2012

Dagens skörd

Nu börjar det hända grejor i mina odlingar!
Det hörs ungefär som om jag skulle vara värsta storbonden, men mina odlingar är ju i själva verket ett antal krukor lite här och var i trädgården, och så är det två av odlingsbäddarna i den begynnande örtagården. (Där det verkligen växer så det knakar!!).

Idag kunde jag bärga första skörden jordgubbar. Hela TRE(!) stycken...
Röda o fina, men sura som attans!!


          Ser ni dom där i nederkanten av bilden?

Ringblommorna är just nu ytterst generösa med sin blomning, och dagens skörd har hamnat på tork. Perfekt att ha i vinterns teér bla.

I lusthuset har jag lite mer värmekrävande växtlighet, och där kunde jag idag hämta in de första gurkorna. Helt obesprutade!!

  
Ytterst delikata, kan jag lova efter att ha provsmakat i dagens lunchsallad. 


Det är så himla kul detta här med att kolla in vad som är på "G"!! Nästa jag väntar på är tomaterna och vinbären, osså några fler av de sura jordgubbarna förstås...


                            Lev väl!
                            /Lotta





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar