måndag 24 november 2014

Nej men ser man på!


Dagens bild är tagen  i eftermiddags när jag just stigit upp. Ser ni vad jag såg? Blått där bakom molnen! Gissa hur förvånad jag blev??
När jag gick och lade mig klockan åtta i morse ösregnade och stormade det, och när jag stiger upp fem timmar senare är det lite blå himmel och en blek sol som tittar fram mellan molnen.


En bra och lugn jobbhelg är avklarad, och jag känner mig lite småseg som jag ibland kan göra efter några nätters arbete. Inte väldigt mycket har blivit gjort här hemma, men en stund med symaskinen resulterade i en färdigställd julstrumpa och så har jag gjort en Carbonara för första gången i min matlagningshistoria. Mannen och yngste sonen gav tummen upp, så jag antar att det smakade bra.

Ikväll har fåtöljen magisk dragningskraft på min rygg och rumpa, och det är här resten av kvällen kommer att tillbringas - med en tjock filt som sällskap.

Ha det gott!

/Lotta

1 kommentar:

  1. Det är viktigt att få bekräftelse ibland. Det behöver vi alla. En annan sak som vi behöver är sol och ljus. Tisdagen var underbar. Helgkram Bosse

    SvaraRadera