fredag 14 november 2014

Motivationskappa

Jag har köpt en motivationskappa! Den är så vacker, och den kallade verkligen på mig från annonsen på Facebooks klädloppis.  Precis en sån vill jag ha! 100 kronor - vilket klipp alltså!! 
Så jag slog till. 100 kronor fattigare och lycklig ägare till en vacker kappa.



Ett litet problem bara... Den är i storlek M, och efter sista årets svullande är det tyvärr åter XL som gäller för mig. Så därför är det en motivationskappa. Den sitter nu på en provdocka i vardagsrummet, och jag ser den många, många gånger varje dag. Nästa höst ska den inte sitta på provdockan, då ska den sitta på mig istället!


Så på måndag är det instruktion på gymmet (och sen får vi väl se...), men ännu är det fredag och tillika en ledig sådan. Lunch med goaste väninnan är avklarad, tvättmaskinen går återigen på högvarv. Uno Svenningson underhåller från Spotify och jag tjuvar till mig en liten paus mellan hushållsbestyren. Snart kommer husets yngste son med flickvän hem och ska hämtas vis bussen. De firar två månader tillsammans idag och ska ut och äta, och mannen och jag får äta ännu en fredagsmiddag utan ungdomligt sällskap. Det är bara att vänja sig...

Jag hoppas ni alla har en fin fredag, och en vilosam helg ligger framför er.

Ha det riktigt gott!

/Lotta

4 kommentarer:

  1. Grattis till en underbar kappa till ett helt otroligt pris! Nästa är sitter den som gjuten på dig :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas det, men det kräver nog många timmar på gymmet (och möjligtvis en fixering av käkarna oxå) innan jag kommer i den :)...

    SvaraRadera
  3. Vilken läckerbit!!
    Jag kommer inte heller i M längre, annars hade jag lånat den sålänge! ;o)
    Ha en skön helg, du & mannen!!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. 100 kr för kappan - helt otroligt! Kämpa på så du kan använda den snygga! Jag skulle också behöva en motivationskappa men så länge jag inte behöver större än L är jag nöjd med mig själv.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera