fredag 28 november 2014

Adjö november


Alltså, snart är november slut! Jag kan inte fatta det riktigt. Tiden går ju bara så himla fort. Vart tar den vägen liksom? 
Det där med tid är verkligen relativt, ibland kan det vara så segt och så långsamt, och ibland bara susar det iväg i turbofart. Oftast det sistnämnda tycker jag.

Sista veckan har gått åt till mycket jobb, jag har jobbat sex av nio nätter. Och då blir det inte så väldigt mycket annat gjort. Sista gången för denna terminen har avverkats på keramikkursen, och jag har fått lite pippi på att försöka göra yogande damer. Inte lätt, men väldigt roligt.


Inte konstfack-klass på dem precis, men det är inte det det handlar om. Det handlar om att jag mår bra av att göra dem - inget annat.
Även sista yogaklassen är avklarad, tyvärr inte bara för terminen utan för evigt. Mitt livselixir... 
I alla fall i den lokalen och på det viset. Mitt andningshål, den superfina och urmysiga yogastudion jag har gått på i Ystad ska stänga. Och fina Sussie, min yogalärare ska just nu inte hålla ny öppen klass någonstans, så det blir till att hitta någon annan stans att yoga. Det är ungefär som när man tvingas byta tandläkare, massör eller frisör - jag vill inte! Men så är det, och var sak har sin tid, och jag har full förståelse för att man vill utvecklas och gå vidare oavsett vilken roll i livet det gäller. Min plan är att kanske få till en riktig yogarutin på hemmaplan. 

På söndag är det första advent, och jag ser hur fint andra har gjort i sina fönster med stjärnor och stakar. Själv ligger jag lite efter i adventsförberedelserna, och här blir inget gjort förrän på tisdag. Men jag känner ingen panik, för vet ni - det blir advent ändå. Även om jag inte har nyputsade fönster, julgardinerna uppe och stjärnor och stakar på plats :). 

Ha en fin adventshelg!

/Lotta 


1 kommentar:

  1. Ja du, imorgon sätter jag upp adventsstakarna i de fönster som syns, resten får bli under veckan. Och fönstren är definitivt inte putsade. Har aldrig någonsin varit så sen med advent, ingenting är som vanligt men det blir advent och jul ändå.
    Hoppas du finner en ny yoga som du kan trivas med. Och dina yogadamer är ju som sagt superfina, fortsätt med keramiken!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera