onsdag 23 maj 2012

Ny diet??

Som butiksinnehavare faller det sig naturligt att man testar saker ur sortimentet. Jag har fått för mig att det liksom gör mig till en bättre och mer trovärdig säljare...

Så pliktskyldigast köpte jag med mig en gammaldags disktrasa hem - en VIT dessutom.
I skötselråden står att man skall koka trasan för att hålla den fräsch och hygienisk. Så i måndags, nyss hemkommen från semestern låg trasan och såg allmänt ledsen och grå ut. Det blev trasan i en kastrull på spisen. Koket spetsades med några indiska såpnötter och en skvätt bleksalt, samt några droppar eterisk olja. Doftade lovley!



När det kokar som värst dyker 16-årige sonen upp som gubben ur lådan (som vanligt när det finns något på spisen...). Han undrar vad det är som tillagas? 
- "Jag kokar en disktrasa" säger jag.
- "Ah, en ny diet för dig då" säger sonen.
Hmmm, ja vad säger man?? Kvicka ungar!!

MEN disktrasan blev som ny, vit och fin. (Och hamnade inte på någons tallrik...) 

Finns i vitt och grönt, och kostar 49:-. En god investering för både plånboken och miljön!

                         Lev väl!
                         /Lotta



1 kommentar: