söndag 6 maj 2012

I mitt fönster...

I mitt fönster har jag nu en liten försmak på vad som komma skall...


          ... citronmeliss, timjan och basilika...

Vi håller på att anlägga en örtagård här hemma i trädgården. Oj vad jag längtar tills den är klar så att jag kan börja plantera!
Den kommer inte att bli så stor, men fullt tillräcklig för att försörja familjen med örter och kryddor att använda både färska och till att torka och frysa. Så härligt att i sommar kunna gå ut och sätta sig i allt det sköna gröna, dra fingrarna genom växtligheten och bara njuta av alla fantastiska dofter :)...

Men tills dess får jag hålla till godo med min lilla mini-örtagård i mitt köksfönster!

                           Lev väl! 
                                                                 /Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar