söndag 12 oktober 2014

Medveten tystnad


En veckas medveten tystnad här på bloggen är nu till ända. Jag har varit sjuk, och inte förrän igår kände jag mig riktigt kurant igen. Alltså valde jag att inte blogga, eftersom det då hade blivit ett endaste ynkligt gnällbloggande - till glädje för vem? Men jag är glad och tacksam över att jag oftast är frisk och har hälsan, och är tacksam att luftvägsinfektionen och förkylningen nu har lämnat min kropp.

Helgen har bjudit på ett fantastiskt väder, och mysigt varande med familjen. Precis som det ska vara en ledig helg i oktober. 
Men lite ur led är tiden. Lavendeln på bilderna i dagens inlägg fotograferade jag igår - fullt blommande den 11:e oktober. Även vår spireahäck bär pyttesmå blomsterklasar, och hemma hos mamma och pappa blommar krokusen. Idag har termometern visat på 16 grader, och det känns mer som vår än höst när man sticker näsan utanför dörren. 
Mannen och jag diskuterade idag hur länge det kan tänkas hålla i sig? Det lär vi väl få veta i sinom tid.

Oktoberblommande krokus
... och oktoberblommande lavendel.
Idag har vi varit en sväng i Malmö, och L har införskaffat utklädningsmaterial inför kommande halloweenfester. Jag får inte avslöja vad det är han har köpt, men han har precis mannekängat här hemma och frestat makens och mina skrattmuskler ordentligt. Och L själv är MYCKET nöjd med inköpet!

Nu tänker jag ägna mig åt en stunds tillbakalutat varande i fåtöljen med ett "sticke" i händerna. En mugg te lär också slinka ner...

Ha det gott!

/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar