torsdag 16 oktober 2014

Gör om - gör rätt...


För ett tag sedan satte jag en del av mina funderingar på pränt här på bloggen angående mitt lilla företag. Om dess vara eller icke vara. Gasa på eller lägga ner. 
Det har hänt en hel del sedan jag skrev detta. Tioårsdagen för inregistrering av företaget har passerat. Tioårsdagen sedan jag öppnade har passerat. Jag har bytt namn på företaget, och i rent juridisk mening finns inte "Brunnshälsan" längre. Rent fysiskt finns Brunnshälsan, i alla fall ett litet tag till. Fortfarande i form av den lilla "butiken i butiken". Och så har jag tagit ett beslut. Ett stort och viktigt beslut. Om något som var otänkbart för bara ett år eller ett halvår sedan.

Jag ska börja göra behandlingar igen! 

Alltså blir det till att öppna salong igen, om än en väldigt liten sådan. Och det kommer att se annorlunda ut vad gäller utbud och tider jämfört med tidigare. Men mina "magic hands" är de samma...
Efter nyår kommer jag att börja ge massage och ekologiska ansiktsbehandlingar igen. Bara dessa, inga andra behandlingar alls. Jag kommer att vara kvar på MaKalösa Trädgårdar, och kommer att ha behandlingsrum i anslutning till min butik. 

Fyra behandlingsdagar i månaden blir det. Jag måste ta det lugnt, verkligen känna efter att det fungerar för både kropp och själ. 
Sedan jag fattade beslutet har känslorna gått i vågor. Hjärnspökena har tidvis härjat fritt, och rädslan, den där stora rädslan för att åter hamna i ett så stort illabefinnande som jag befann mig i, den gör sig ständigt påmind. Men för mig är det viktigt att utmana mina rädslor, att visa för mig själv att jag lärt mig något av det som varit. Att nu ställa in siktet framåt igen. Det som har varit det har varit. Det är en ny tid nu, jag har fått många lärdomar som skapar nya förutsättningar och ett helt annat utgångsläge för mig idag än det jag hade för tio år sedan.

Nu väljer jag att göra om OCH att göra rätt...

/Lotta

2 kommentarer:

  1. Jag gratulerar dig till ditt beslut och ger dig mitt stöd. Bra att du inte tänker jobba så mycket utan du hinner känna efter och tycka det är kul. Synd att det är så långt till dig annars hade jag kommit som kund.
    Lycka till!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Grattis till ett beslut som låter både klokt och genomtänkt. Det gäller verkligen att hitta balansen och se sina begränsningar.

    Lycka till när det blir dags!

    SvaraRadera